ایا چربی خون باعث سردرد می شود ؟

ایا چربی خون باعث سردرد می شود ؟ با دستگاه فشار خون  بی گزند ، بی گزند بمانید

ایا چربی خون باعث سردرد می شود ؟

افزایش چربی تجمع یافته در خون و عروق ، می تواند عوارض گوناگونی به همراه داشته باشد . دو نوع چربی در خون وجود دارد : تری گلیسیرید و کلسترول . مقادیر مجاز تری گلیسیرید در خون رقمی کمتر از ۱۵۰ میلی گرم بر دسی لیتر و مقدار مجاز کلسترول در خون رقمی کمتر از ۲۰۰ میلی گرم بر دسی لیتر می باشد . در صورتی که این رقم بیش از حالت نرمال باشد ، علائمی پدید می آیند که از رایج ترین آن ها می توان به احساس خستگی دائم ، خواب آلودگی های شدید ، خشکی و تلخی دهان ، ورم و پف صورت ، افزایش تعریق و … اشاره کرد .
معمولا در شرایطی که چربی خون رقمی بسیار بیش از حالت نرمال شود ، می تواند منجر به ایجاد عوارضی همچون سر درد ، احساس سبکی سر و برخی مشکلات دیگر شود . چرا که در این شرایط ، غلظت خون دچار نوسانات و تغییرات زیادی خواهد شد .

ایا چربی خون باعث سردرد می شود ؟
ایا چربی خون باعث سردرد می شود ؟

افزایش چربی خون می تواند علت های متعددی داشته باشد . مصرف غذا های چرب و فست فود ، اولین علت افزایش خون است . این غذا ها معمولا میزان کالری و نیز چربی بالایی داشته ؛ در عین حال از ارزش غذایی پایینی برخوردارند . همچنین کاهش فعالیت های بدنی و تجمع مداوم چربی و رسوب آن ها در عروق ، به مرور زمان منجر به افزایش سطح چربی خون می گردد .
جدا از این ، برخی علت ها تا حدودی از حیطه ی اختیارات فرد خارج می باشند . معمولا افراد با افزایش سن ، دچار بیماری های مربوط به چربی خون می شوند . با گذر از سن ۲۰ سالگی ، نیاز است تا شخص به طور منظم چربی خون خود را تحت نظر داشته و در صورت افزایش سطوح آن ، فورا در راستای کاهش چربی خون اقدام نماید .
وراثت نیز می تواند در بروز این وضعیت موثر باشد . برخی بیماری های زمینه ای و نیز سابقه ی چربی خون بالا در خانواده ، فرد را در معرض ابتلا به بیماری چربی خون قرار می دهد .
چربی خون در مقادیر کم ، با کمک پرهیز ها و رژیم های غذایی ، همچنین افزایش فعالیت بدنی به خوبی قابل کنترل است . اما توصیه می شود این بیماری در سطوح ابتدایی تشخیص داده شده و درمان های لازم جهت کنترل آن صورت بگیرد . چرا که در صورت عدم درمان به موقع ، عوارض متعدد و جدی تری به دنبال خواهد داشت . همانطور که ذکر شد ، در مراحل پیشرفته ، سر درد هایی احساس خواهد شد که این سر درد به معنی کاهش خون رسانی صحیح به مغز و بر هم خوردن عملکرد طبیعی آن می باشد . این امر می تواند عواقت خطرناک تری همچون سکته های مغزی را به همراه داشته باشد .
علاوه بر این ، بیماری هایی همچون بیماری های قلبی و سکته های قلبی ، کم کاری تیروئید ، نارسایی های کبد و کلیه ، و … همگی از عواقب چربی خون بالا خواهند بود .

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

محبوب ترین دستگاه های فشار خون :

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *