انسولین Toujeo چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده :

انسولین Toujeo چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده : بی گزند مرکز فروش سرنگ انسولین در ایران است

انسولین دارویی است که در افراد مبتلا به دیابت ، به خصوص دیابت نوع ۱ و نوع ۲ ، ضروری می باشد . این دارو علاوه بر تنظیم قند خون به کاهش وزن نیز کمک می کند . اضافه وزن و چاقی از جمله شایع ترین و رایج ترین عوارض ابتلا به دیابت ، به حساب می آیند . افراد دیابتی پس از دریافت منظم هورمون انسولین ، به مرور و به دلیل از سر گرفته شدن سوخت و ساز قند های مازاد در خون ، شروع به کاهش وزن نیز خواهند کرد .
یکی از انسولین های رایج در این زمینه ، انسولین Toujeo / توجئو می باشد . این دارو یکی از دارو های تایید شده و به رسمیت شناخته شده توسط سازمان غذا و دارو در آمریکا ، می باشد . از انسولین توجئو جهت درمان دیابت نوع ۱ ، نوع ۲ و هم چنین دیابت رایج در بین کودکان ( ۶ سال به بالا ) نیز استفاده می شود . به طور کلی توجئو حاوی مقادیری ” گلارژین / Glargine ” می باشد . گلارژین نوعی انسولین طولانی اثر به شمار می رود که به زیر پوست فرد ، تزریق می شود .

انسولین Toujeo چیست ؟ عوارض و نحوه ی  استفاده
انسولین Toujeo چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده

انسولین توجئو به دو صورت موجود می باشد ؛ که در زیر اختصارا به آن ها پرداخته شده است :

انسولین Toujeo ( توجئو ) سولو استار مکس : 

محتویات این محصول شامل ۹۰۰ واحد گلارژین ، در ۳ میلی متر محلول می باشد . در هر نوبت تزریق این نوع توجئو ، تا سقف ۱۶۰ واحد انسولین گلارژین ، به بدن فرد منتقل می شود .

انسولین Toujeo ( توجئو ) سولو استار :

محتویات این محصول نیز شامل ۴۵۰ واحد انسولین گلارژین است ، که در ۱٫۵ میلی متر به صورت محلول وجود دارد . با تزریق هر نوبت توجئو سولو استار ، تا سقف ۸۰ واحد انسولین گلارژین به بدن فرد انتقال می یابد .

تشخیص این که کدام دوز از این هورمون ، برای شخص مبتلا به دیابت مناسب است ، بر عهده ی پزشک متخصص می باشد . به طور کلی تشخیص دوز مناسب توسط پزشک ، به عوامل زیر بستگی دارد :

  •  میزان فعالیت بدنی ، تحرک و رژیم غذایی فرد
  •  نوع دیابت در فرد
  •  وزن فرد
  • سن فرد

هم چنین سوابق بیماری فرد و یا داروهایی که در حال حاضر مصرف می کند نیز ، در این زمینه موثر هستند .
چند نکته در رابطه با مصرف انسولین توجئو وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است :

  •  اگر بیماری باید هر روز توجئو را تزریق کند ، توصیه می شود که سر ساعتی مشخص و یکسان این کار را انجام دهد .
  •  قبل و بعد از هر نوبت دریافت انسولین ، بایستی میزان قند خون با دستگاه گلوکومتر اندازه گیری شود . توصیه می شود نتایج را ذخیره کرده و در بازه های زمانی مشخص ( به عنوان مثال هر هفته یک بار ) با یکدیگر مقایسه شود . با این کار فرد می تواند تاثیرات تزریق توجئو بر میزان قند خون خود را ، مشاهده کند .
  •  شخص هرگز نباید دوز و یا نوع انسولین دریافتی خود را ، بدون در میان گذاشتن با پزشک ، تغییر دهد . این کار می تواند در روند درمان اختلال ایجاد کرده و یا حتی نتیجه عکس بدهد .
  • لازم به ذکر است که دوز دریافتی توجئو ، ممکن است با دوز انسولینی که فرد صرفا جهت تنظیم قند خون دریافت می کند ، متفاوت باشد .
  • توجئو هرگز نباید با انسولین و یا سایر دارو ها ترکیب شود . این ترکیب ممکن است عوارض جانبی شدیدی ، به همراه داشته باشد .
  •  توصیه می شود پس از دریافت توجئو ، از فعالیت های سنگین مانند رانندگی ، خودداری شود .
  •  عوارض دریافت توجئو برای همه یکسان نیست و ممکن است در هر شخص به گونه ای متفاوت ظاهر شود .

منبع :
https://www.toujeo.com/

توجه : این مطلب صرفا ترجمه منابع علمی است و بی گزند هیچ مسولیتی در رابطه با آن ندارد مواکدا توصیه می شود قبل از تهیه و مصرف با پزشک متخصص مشورت داشته باشید و طبق نظر پزشک مصرف کنید

بهترین سرنگ انسولین در بازار ایران 

از طریق لینک زیر می توانید انوع سرنگ انسولین بی دی را تهیه کنید

 

1 دیدگاه برای “انسولین Toujeo چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده

  1. محمد گفته:

    سلام. درسال ۹۵ به دیابت مبتلا شدم. بعد از آزمایش با نظر پزشک متخصص داخلی متفورمین وچند قرص دیگه تحت درمان بودم اما بعد از دو سال به متخصص غدد مراجعه کرده که انسولین توجئو وقرص رپا گلیناید تجویز نموده که تا همین امروز که پیش یه دکتر غدد دیگر مراجعه کرده وایشان قرص متفورمین ویه قرص دیگر تجویز نموده واطهار داشتند،که دیگه انسولین تزریق نکنید به مدت سه ماه بنظر شما بایستی تغییر نوع درمان داده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *