انسولین لانتوس چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده :

انسولین لانتوس چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده : بی گزند مرکز فروش سرنگ انسولین در ایران است

دیابت یا مرض قند خون نوعی بیماری است که در آن سلول های لوزالمعده فرد ، قادر به تولید و ترشح هورمونی به نام انسولین نیستند . در حالت دیگر نیز بدن فرد نسبت به انسولین ترشح شده مقاومت نشان داده و در هر دو صورت ، قند های موجود در خون بر روی هم انباشته شده و فرد دچار مشکل می شود . بدیهی ترین تجویز هر پزشک در مواجهه با فردی که به دیابت مبتلا شده است ، استفاده از انسولین های جایگزین می باشد . انسولین های جایگزین پس از تزریق وارد بدن شده و نقش انسولین طبیعی بدن را ایفا می کنند .
یکی از این انسولین های جایگزین که مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا نیز می باشد ، انسولین لانتوس / Lantus می باشد ، که به آن انسولین ” گلاریژن ” نیز گفته می شود . انسولین لانتوس در دسته بندی انسولین های طولانی اثر قرار می گیرد . این انسولین به طور معمول چند ساعت پس از تزریق اثرات خود را نشان می دهد و این اثرات معمولا به مدت یک شبانه روز ، در بدن فرد باقی می مانند .
از این انسولین می توان جهت درمان افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ ، نوع ۲ و کودکانی که حداقل ۶ سال داشته باشند ، استفاده کرد . البته لازم به ذکر است که برخی از انواع انسولین های لانتوس ، صرفا برای بزرگ سالان و با دستور العمل های خاص ، تجویز می شوند و از همین رو کودکان بالای ۶ سال نیز ، نباید از آن ها استفاده کنند .

انسولین لانتوس چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده
انسولین لانتوس چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده

در رابطه با مصرف انسولین لانتوس ، چندین نکته وجود دارد که در زیر به این موارد اشاره شده است :

  •  اگر فرد دچار افت قند خون می شود ، هرگز نباید از انسولین لانتوس استفاده کند .
  •  اگر فرد به هر نوع از مواد به کار رفته در این انسولین حساسیت و آلرژی دارد ، نباید آن را تزریق کند .
  •  هرگز نباید انسولین لانتوس را با انسولین های دیگر و یا سایر دارو ها ترکیب کرد . این کار ممکن است عوارض خطرناکی را به دنبال داشته باشد .
  •  لازم به ذکر است که دوز تمامی انسولین های لانتوس ، با یکدیگر برابر نیستند . از همین رو پیش از تهیه انسولین مورد نظر بایستی حتما به مقدار دوز درج شده بر روی بسته بندی دقت کرد .
  •  فرد مبتلا به دیابت هرگز نباید بدون اطلاع به پزشک خود ، دوز دریافتی از این انسولین را تغییر داده و یا مصرف آن را به طور ناگهانی قطع کند .
  • افراد باید توجه داشته باشند که مصرف انسولین لانتوس ، به تنهایی باعث درمان دیابت نخواهد شد . بلکه باید در کنار آن رژیم غذایی ، فعالیت بدنی ، تجویزات پزشک متخصص ، . . . رعایت شود .
  •  در صورتی که فرد مشکلات قلبی و یا مشکلات مربوط به کلیه و کبد دارد ، باید پیش از هر اقدامی این موارد را به پزشک خود اطلاع دهد .
  •  انسولین لانتوس فقط در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد ، که پزشک آن را تجویز کرده باشد .
  •  این انسولین در زیر پوست تزریق می شود و معمولا یک بار در روز کافی است .
  •  هرگز نباید لانتوس را در رگ و یا عضلات بدن تزریق کرد .
  •  لانتوس را هرگز نباید توصیه می شود که تزریق در ساعتی مشخص و یکسان در هر روز انجام شود .
  • در صورتی که پس از تهیه انسولین لانتوس ، هر نوع تغییری در آن مشاهده شد ( مانند تغییر رنگ و یا تغییر ظاهر ) ، بایستی پیش از تزریق پزشک معالج را از این امر مطلع کرد .
  •  بهتر است تزریق در یک ناحیه یکسان ، دو بار پشت سر هم صورت نگیرد .
  •  در صورتی که قسمت هایی از پوست دچار جراحت ، سوختگی ، تاول ، زخم ، کبودی ، . . . هستند ، از تزریق در آن نواحی خودداری شود .

منبع : https://www.drugs.com/lantus.html

توجه : این مطلب صرفا ترجمه منابع علمی است و بی گزند هیچ مسولیتی در رابطه با آن ندارد مواکدا توصیه می شود قبل از تهیه و مصرف با پزشک متخصص مشورت داشته باشید و طبق نظر پزشک مصرف کنید

 

انسولین لانتوس چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده
انسولین لانتوس چیست ؟ عوارض و نحوه ی استفاده

بهترین سرنگ انسولین در بازار ایران 

از طریق لینک زیر می توانید انوع سرنگ انسولین بی دی را تهیه کنید

علاوه بر سرنگ انسولین می توانید سایر محصولات برای افراد مبتلا به قند خون از سایت بی گزند تهیه کنید مانند دستگاه تست قند خون و نوار تست قند خون  یا سر سوزن قلم انسولین مانند سر سوزن قلم انسولین پیک شماره ۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *