آیا سیب زمینی قند دارد ؟

آیا سیب زمینی قند دارد ؟ با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

رعایت رژیم غذایی ، یکی از اصلی ترین وظایف افراد مبتلا به دیابت است . نه تنها افراد دیابتی ، بلکه افرادی با پیش زمینه ی ارثی این بیماری ، اشخاصی که دارای اضاف وزن هستند و نیز افرادی که قند خون آنان بیش از حد نرمال ثبت شده است ، باید به طور منظم تمامی غذا های مصرفی خود را تحت کنترل داشته باشند . مصرف بی رویه ی غذا ها و نیز برخی مواد غذایی ، قند خون را به طور ناگهانی افزایش می دهد . این افزایش ناگهانی می تواند عوارض خطرناک و گاها جبران ناپذیری به همراه داشته باشد .
در نتیجه ، نیاز است تا این افراد لیستی از غذا های مجاز و غیر مجاز را به خاطر داشته باشند و از مصرف برخی از آنان پرهیز نمایند .

یکی از غذا های رایج در سفره های ایرانیان ، سیب زمینی است . مصرف سیب زمینی به صورت های سرخ شده ، آب پز ، کبابی و … آن را تبدیل به بخشی مهم از مواد خوراکی روزانه ی ایرانیان کرده است . اما آیا آیا سیب زمینی قند دارد ؟ ایا مصرف این غذا برای افراد دیابتی مجاز است ؟

آیا سیب زمینی قند دارد ؟
آیا سیب زمینی قند دارد ؟

یکی از غذا های منع شده برای افرادی با قند خون بالا ، کربوهیدارت است . سیب زمینی به طور کلی حاوی مقادیر زیادی از کربوهیدارت می باشد ؛ اما نحوه ی طبخ آن نیز می تواند در میزان کربوهیدارت سیب زمینی موثر باشد . به عنوان مثال ، ۸۰ گرم سیب زمینی سرخ شده ، در حدود ۳۶٫۵ گرم کربوهیدارت دارد که این مقدار بیش از حد استاندارد است . اما همین وزن از سیب زمینی به صورت آب پز ، تنها ۱۵٫۷ گرم کربوهیدارت دارد ؛ که این رقم نسبتا قابل قبول بوده و با تجویز دکتر ، می توان آن را مصرف نمود .
علاوه بر این ، شاخص گلیسیمی سیب زمینی نیز زیاد است . شاخص گلیسمی به معنی این است که یک ماده ی غذایی ، چقدر باعث افزایش سطح قند خون می شود . سیب زمینی از لحاظ شاخص گلیسمی ، جزو مواد غذایی با شاخصه ی بالا است . در نتیجه با مصرف سیب زمینی ، میزان قند خون افزایش فوری پیدا می کند .
به طور کلی ، مصرف سیب زمینی برای افرادی که سطح قند خون بالا دارند ، توصیه نمی شود . اما با این حال ، در صورتی که پزشک ، مصرف محدود آن را بلامانع اعلام کند ، با کمک برخی روش های طبخ ، می توان میزان کربوهیدارت ان را تا حدود زیادی کاهش داد . توصیه می گردد افراد دیابتی ، از روش هایی مثل آب پز کردن ، بخار پز کردن و یا کبابی برای طبخ سیب زمینی استفاده کنند . این کار کمک می کند تا علاوه بر جای دادن این ماده ی غذایی در سفره ی غذایی ، خطرات آن را نیز به حداقل رساند .

پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون کدام است ؟

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *