گلوکومتر و معرفی بهترین و آشغال ترین دستگاه گلوکومتر

گلوکومتر و معرفی بهترین و آشغال ترین دستگاه گلوکومتر : با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

معرفی بهترین و آشغال ترین دستگاه گلوکومتر

گلوکومتر ( با نام گلوکز متر نیز معرفی می شود ) ، نوعی کالای پزشکی برای بررسی و تست میزان گلوکز و قند موجود در خون می باشد . این وسیله با بررسی نمونه ی خون ، میزان قند خون را تعیین می کند . دستگاه تست قند خون دارای انواع متعددی بوده و برای مصارف خانگی و نیز مراکز خدمات درمانی ، دارای طرح های متفاوتی می باشد .

پرفروش ترین دستگاه گلوکومتر کدام اند ؟

البته این بدان معنا نیست که بهترین دستگاه ها باشند برای اینکه بهترین و بدترین دستگاه گلوکومتر آشنا شوید توصیه می کنیم از طریق لینک بالا ویدیو را حتما ببینید 

طرز کار گلوکومتر به این صورت است که سوزنی باریک که به آن لنست گفته می شود ، وارد پوست شده و باعث خونریزی بسیار کم ( در حد یک قطره ) در محل زخم شده می گردد . سپس این خون روی نوار تست قند خون ریخته شده و وارد کیت آزمایش می گردد . بسته به برند و نوع دستگاه ، زمان پاسخگویی می تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه متفاوت باشد .

گلوکومتر و معرفی بهترین و آشغال ترین دستگاه گلوکومتر
گلوکومتر و معرفی بهترین و آشغال ترین دستگاه گلوکومتر

توضیحات صوتی راجع به گلوکومتر بخش اول 

اولین دستگاه های گلوکومتر برای اولین بار در دهه ی ۱۹۷۰ در آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند . حضور این وسیله و به خصوص ساخت نمونه های ان به عنوان ” گلوکومتر های خانگی ” کمک بسیاری به مدیریت بیماری قند خون نمود . دستگاه های گلوکومتر خانگی برای اولین بار در دهه ی ۱۹۸۰ به بازار معرفی شدند . این دستگاه های خانگی به صورت کیت هایی بودند که در حضور مواد قندی موجود در خون ، تغییر رنگ می دادند . به مرور زمان ، این وسیله اشکال تکامل یافته تر و مدرن تری به خود گرفت تا به شکل امروزی دست پیدا کردند .
در حال حاضر ، برند های معتبر و سرشناسی در سراسر دنیا اقدام به تولید این دستگاه پزشکی نموده اند . هر کدام از این برند ها سعی داشته اند تا با افزودن قابلیت هایی بهتر و بیشتر ، علاوه بر درمان بیماران و کنترل بیماری قند خون ، از سایر رقبا نیز پیشی گرفته و به فروش بالا تری دست پیدا کنند .

توضیحات صوتی راجع به دستگاه گلوکومتربخش دوم

برخی افراد کماکان ترجیح می دهند برای بررسی قند خون خود ، از روش های آزمایشگاهی کمک بگیرند . این روش ها گرچه میزان خطای صفر دارد ، اما معایبی نیز داشته که توصیه نمی گردد . برای بررسی قند خون به روش های آزمایشگاهی ، نیاز است تا فرد ابتدا به پزشک مراجعه نموده و نسخه ی ازمایش را دریافت نماید . این کار نیاز فرد به مراجعه ی به مراکز خدمات درمانی را افزایش می دهد . در نتیجه توصیه می گردد تنها افرادی که ریسک بالا و شرایط خاصی برای تست آزمایشگاهی زیر نظر پزشک دارند ، این روش را استفاده کنند .
برخی افراد برای بررسی و چکاپ خون تمایل به بررسی فاکتور های خونی خود دارند . توصیه می شود این افراد برای تست قند خون ، از تجهیزات خانگی استفاده نمایند . دستگاه قند خون جزو کالا های پزشکی خانگی نیز محسوب می شود که برای خرید آن ، نیازی به نسخه ی پزشک نیز وجود ندارد . بلکه تمامی افراد با مراجعه به داروخانه ها ، فروشگاه های تجهیزات پزشکی و حتی سایت های آنلاین نیز می توانند این محصول را خریداری کنند .
نکته ی مهم در خرید گلوکومتر ، انتخاب وسیله ای با کیفیت عالی ، و خرید از مراکز معتبر است . روزانه هزاران برند متفاوت و گوناگون اقدام به تولید کالا های پزشکی می نمایند . گرچه این برند ها ممکن است مجوز های لازم برای ارائه به بازار را به دست اورند ، اما برخی دیگر از شرکت ها اقدام به مونتاژ این محصولات نموده و برند هایی غیر اصل و غیر اورجینال به بازار ارائه می کنند . این دستگاه ها از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و ممکن است نتایجی مغابر با مقادیر واقعی نشان دهند .
همچنین ضروریست تا خرید را از مراکزی انجام دهید که از سازمان تجهیزات پزشکی کشور ، مجوز فروش محصولات پزشکی را کسب نموده باشد . در این صورت ، این اطمینان حاصل می گردد که تمامی محصولات اصل و با کیفیت می باشند .
بعد از انتخاب و خرید یک دستگاه عالی ، نحوه ی انجام تست از اهمیت زیادی برخوردار است . چه بسا دستگاه دارای برندی عالی بوده و از مراکز معتبر نیز خریداری شده ، اما به علت انجام غیر اصولی تست و در زمان نامناسب ، نتایجی که به دست امده دارای خطا و ایراد هستند .
توصیه می شود پیش از انجام تست ، کاتالوگ و بروشور را به طور کامل مطالعه نموده و برای شروع استفاده و نحوه ی انجام صحیح تست ، با پزشک و یا متخصصین فروش محصولات ، مشورت گردد .
نحوه ی کار با گلوکومتر خانگی بسیار آسان بوده و برای بررسی و تفسیر نتایج ، نیاز به دانش و اطلاعات خاصی وجود ندارد . با ورود خون به درون کیت ، نمایش روی مانیتور نشان داده می شوند . در این شرایط ، با داشتن اطلاعاتی پیشین از محدوده ی قند خون طبیعی ، می توان به راحتی وضعیت درونی بدن را دریافت .
خونگیری به کمک این دستگاه بسیار سریع و اسان می باشد . در سال های پیش ، دستگاه هایی مورد استفاده قرار می گرفتند که نیاز به خون بیشتری داشتند . در نتیجه سوزن آن ها ضخیم تر بود و به عمق بیشتری از پوست نیز وارد می شد . اما با پیشرفت تکنولوژی و مدرن تر شدن دستگاه ها ، این میزان خون به حداقل رسید ( رقمی در حدود ۰٫۳ میکروگرم و حتی کمتر ) . در نتیجه درد کمتری نیز برای بیمار به همراه داشتند .
افرادی که دارای ژنتیک دیابت در خانواده ی خود هستند ، افرادی با بیماری های زمینه ای ، افراد چاق و دارای تحرک کم ، افرادی که به علت های شغلی و … تحت استرس و اضطراب مداوم هستند ، و نیز افرادی که سابقه ی مصرف الکل و دخانیات به مدت طولانی دارند ، بهتر است حتما یک دستگاه گلوکومترخریداری کرده و به طور منظم ، قند خون خود را تحت نظارت داشته باشند .
بیماری دیابت ، بیماری خاموش است و فرد تا زمان رسیدن به مراحل بحرانی و وخیم ، متوجه وضعیت خود نخواهد شد . در این شرایط ، اطلاع از بیماری در مراحل ابتدایی و اولیه ، روند درمان را بسیار تسهیل و تسریع می بخشد . به گونه ای که تنها با پرهیز های غذایی ، رژیم خاص و افزایش فعالیت های بدنی ، می توان به طور کامل قند خون را کاهش داد . اما درمان آن در مراحل بالا تر ، نیاز به مصرف دارو های شیمایی و نیز درمان های پیچیده تری دارد .
صحت دستگاه گلوکومتر بسیار بالاست و ممکن است نهایتا با ۱۰ – ۱۵ درصد قند خون را کمتر و یا بیشتر از نتایج آزمایشگاهی ارائه دهند . این درصد خطا نیز به این علت است که در نمونه های ازمایشگاهی ، خون به طور کامل از پلاسما تفکیک شده و تنها قند خون مورد بررسی قرار می گیرد ؛ در حالی که کیت های خانگی ، این تفکیک را انجام نمی دهند .
با این حال ، ۱۵ درصد تفاوت نتایج ، رقمی ست که از نظر پزشکی نیز رقم اندکی محسوب شده و نتایج را از اعتبار ساقط نمی کند . در نتیجه بهتر است به این کالا اعتماد نموده و تست را مرتبا در منزل انجام داد ؛ تا با این کار ، سلامت اشخاص و نیز جامعه به بهترین نحو حفظ گردد .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *