کفش مخصوص شکستگی پا

کفش مخصوص شکستگی پا : بی گزند بمانید !

کفش مخصوص شکستگی پا

کفش مخصوص شکستگی پا :
مفصل پا درمعرض انواع آسیب ها قرار دارد که از جمله آن ها می توان به شکستگی ، رگ به رگ شدن ، کوفتگی ، پاره شدن تاندون ها ، . . . اشاره کرد . هر کدام از این آسیب ها و به هر دلیلی که رخ دهد ، مدتی طول می کشد تا به طور کامل بهبود پیدا کرده و علائم آن از بین برود . آسیب های جدی مانند شکستگی استخوان در صورتی که از زانو به پایین باشد ، نیازمند گچ گرفتن و یا آتل بستن می باشد . فرد پس از آن تا مدتی قادر نخواهد بود که کفش های همیشگی خود را بپوشد . حتی بی توجهی به کفشی که فرد می پوشد ، می تواند باعث افزایش روند بهبود و یا افزایش درد شود . از همین رو توصیه می شود کفش مناسب را انتخاب کنید . بسیاری از افراد مجبور به پوشیدن دمپایی می شوند . دمپایی هیچ محافظتی از پای آسیب دیده نمی کند و به طور کل مناسب نیست .

کفش مخصوص شکستگی پا
کفش مخصوص شکستگی پا

علاوه بر شکستگی در شرایط دیگری مانند پارگی های رباط هم پا را گچ می گیرند . اگر چه شخصی که پایش را گچ گرفته نباید تا بهبود کامل ، زیاد راه برود اما در صورت نیاز باید کفش مناسبی را تهیه کند . به این منظور کفش هایی مخصوص پاهای گچ گرفته ساخته شده که راه رفتن را برای این افراد تسهیل کرده و اجازه نمی دهد فشار و ضربه ای به پا وارد شود . کفش های مخصوص گچ دارای کفی از جنس فوم هستند که نرمی آن ، از فشار وارده به پا می کاهد . دو چسب از دو طرف فوم رو محکم نگه می دارند و مانع از کثیف شدن گچ و آسیب دیدن پا می شوند . هم چنین این کفش باعث می شود تا گچ پا آسیب ندیده و ساییده نشود .


در ترکیبات این کفش از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده شده تا راحت ترین حالت را برای شخص مصدوم به همراه داشته باشد . هم چنین ضد حساسیت بوده و بسیار سبک می باشد . برخلاف بسیاری از کفش ها که سنگین هستند و راه رفتن فرد مصدوم را با مشکل مواجه می کنند ، وزن کلی این کفش سبک بوده و به فرد اجازه می دهد تا به راحتی و بدون فشار ، گام بردارد . چسب هایی که در قسمت جلو این کفش ها وجود دارند ، به سادگی باز و بسته شده و زمان زیادی برای پوشیدن آن ها نیاز نیست . از آن جایی که آسیب دیدن پا برای هر کسی اتفاق می افتد ، این کفش در تمامی سایز ها موجود می باشد و از کودکان گرفته تا بزرگسالان می توانند پس از گچ گرفتن پا ، این کفش را در سایز مناسب تهیه کنند .

کفش مخصوص شکستگی پا
کفش مخصوص شکستگی پا

در حقیقت وظیفه اصلی این کفش ها محافظت از گچ پا می باشد . در صورتی که چیزی غیر از این کفش ها را بپوشید ، طول نخواهد کشید که گچ شما کثیف خواهد شد و پس از مدتی نیز دچار ساییدگی می شود . اکثر افراد به دلیل راحتی دمپایی را انتخاب می کنند اما دمپایی از گچ پا محافظت نمی کند و حتی به دلیل قالب نسبتا سفتی که دارد ، پس از مدت کوتاهی به پا فشار آورده و درد را افزایش می دهد .
تداوم استفاده از این کفش باعث کاهش روند بهبود در ناحیه آسیب دیده می شود . به همین دلیل به این افراد توصیه می شود تا زمانی که گچ پای خود را باز نکرده اند و ناحیه آسیب دیده کاملا درمان نشده ، هنگام بیرون رفتن از منزل حتما از کفش های طبی مخصوص گچ استفاده کنند .

  • اگر می خواهید بهترین محصولات ارتوپدی پا در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

مچ بند طبی پا 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *