چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم ؟

چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم ؟ با دستگاه تست قند خون  ،  لوازم پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم ؟

یکی از انواع رایج دیابت ، دیابت بارداری می باشد . تقریبا ۳ تا ۱۰ درصد از بانوان باردار در ماه های بارداری ، به خصوص ماه های اخر ، دچار این نوع بیماری می شوند . این بیماری معمولا بعد از زایمان و با رعایت رژیم غذایی و مصرف دارو ها ، از بین می رود . ولی در صورت بی توجهی به آن ، ممکن است تبدیل به یک بیماری دائم بشود .
در طی دوره ی بیماری دیابت بارداری ، بدن نسبت به جذب انسولین مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد . در نتیجه قند خون بیشتر از حالت طبیعی می شود . این مساله ممکن است هم برای مادر هم برای جنین مشکلاتی را ایجاد کند .
دلایل متعددی برای ایجاد دیابت بارداری وجود دارد . اولین علت آن می تواند در عدم تغذیه ی مناسب و اصولی باشد . همچنین علت هایی دیگر مثل اضافه وزن و چاقی پیش از بارداری ، بدن را مستعد ابتلا به این نوع از دیابت می کند . در کنار این موارد ، افرادی که پیش از شروع بارداری ، قند خون متغیر دارند ، ممکن است در حین بارداری با مشکل دیابت روبرو شوند . همچنین افرادی که به سندرم های پلی کیستیک تخمدانی مبتلا هستند ، ممکن است با دیابت بارداری مواجه شوند .
توصیه می شود بانوانی که این نشانه ها را دارند ، پیش از اقدام به بارداری ، با پزشک خود مشورت نمایند ؛ و بهتر است در حین بارداری مرتبا بطور روزانه قند خون خود را چک کنند تا در صورت مشاهده ی ارقامی بیش از حد استاندارد ، بتوانند فورا اقدامات لازم را به عمل آورده و از تشدید بیماری جلوگیری کنند . علاوه بر این ، حداقل سه ماه پیش از بارداری ، تلاش شود تا وزن در محدوده ی نرمال قرار گرفته و قند خون نیز در محدوده ی طبیعی باشد . چرا که امکان تنظیم وزن و قند خون در طی دوران بارداری وجود ندارد .

به طور کلی ، مراقبت های پیش از بارداری می توانند تاثیر گذار تر از درمان های حین بارداری باشند . تعادل وزن ، ثبات میزان قند خون ، ترک سیگار و الکل ، افزایش تحرک و … همگی از مهم ترین راهکار های پیش از بارداری هستند .

چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم ؟
چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم ؟

با مشاهده ی این بیماری ، معمولا راهکار های دارویی و غیر دارویی متعددی برای فرد تجویز می شود . یکی از اولین راهکار های غیر دارویی ، برنامه ریزی برای یک رژیم غذایی متعادل است . مواد قندی و حاوی گلوکز ، اصلی ترین عامل افزایش قند خون هستند . برخی از بانوان طی دوران بارداری تمایل زیادی به خوردن شیرینی نشان می دهند . با محدود کردن مصرف شیرینی ها و جابجایی آن با قند های طبیعی ، می توان گام مهمی در راستای کنترل بیماری برداشت . قند های طبیعی مثل عسل ، خرما ، توت و … هستند . این مواد در عین حال که می توانند عطش مصرف قند را کاهش دهند ، بلکه معایب قند و گلوکز های مضر را ندارند .
فیبر ها بهترین مواد برای کنترل دیابت محسوب می شوند . میوه ، سبزیجات ، نان ، غلات سبوس دار و … ، منبعی غنی از فیبر محسوب می شوند . همچنین غذا های سرخ شده ، فراوری شده مثل سوسی و کالباس ، غذا های پر چرب و … باید با غذا هایی آب پز یا کبابی جایگزین شوند تا رژیم غذایی به بهترین نحو اصلاح شود .
از دیگر راهکار های مفید برای کنترل دیابت بارداری ، فعالیت های ورزشی است . طی فعالیت های ورزشی ، قند در بدن مصرف می شود . به همین دلیل ، میزان آن در خون کاهش می یابد . البته بهتر است که فعالیت های ورزشی به میزان شدید تری در دوران پیش از بارداری انجام شوند تا جلوی بیماری گرفته شود . چرا که در حین بارداری ، امکان فعالیت های شدید وجود ندارد . برای دریافت بهترین نتیجه ، می توان روزانه به مدت حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع انجام داد . این پیاده روی نباید بسیار آهسته باشد . چرا که تاثیر مطلوب را نخواهد داشت . سرعت را در حدی تنظیم کنید که ضربان قلب را افزایش دهد .
افرادی که دچار دیابت بارداری می شوند ، بهتر است سبک زندگی خود را نیز تا حدودی تغییر دهند تا بهترین نتیجه دریافت شود . به عنوان مثال ، ساعات صرف غذا ، منظم و دقیق باشد . همچنین تمامی میان وعده ها در ساعات مشخص صرف شود .

با پرفروش ترین دستگاه های تست قند خون آشنا شوید :

مصرف نان های سفید مثل نان باگت و ساندویچی و … حذف شده و با نان هایی حاوی سبوس زیاد مثل سنگک های سبوس دار جایگزین گردد .
پروتئین های کم چرب به وعده های غذایی اضافه شود . انواع پروتئین کم چرب مثل لوبیا و غلات ، مرغ و … هستند . در صورت تمایل به استفاده از چربی ، می توانید از چربی های سالم برای این کار استفاده نمود . چربی های سالم مثل روغ زیتون ، روغن نارگیل ، انواع آجیل های چرب و موارد مشابه هستند . همچنین توصیه شده که ترجیحا لبنیات کم چرب را با لبنیات پر چرب جایگزین نمود .
به طور خلاصه ، توصیه می گردد که اقدامات ، عمدتا پیش از دوران بارداری صورت بگیرد . چرا که روش های ساده تری برای پیشگیری وجود دارند . ولی بعد از بارداری و ایجاد دیابت ، درمان ها پیچیده تر شده و در شرایط وخیم تر ، ممکن است به طور دائم روی بدن فرد باقی بماند .

 

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *