پایین آورنده سریع چربی خون

پایین آورنده سریع چربی خون : با دستگاه فشار خون  ، بی گزند ، بی گزند بمانید

پایین آورنده سریع چربی خون

پایین آورنده سریع چربی خون : چربی خون از آن دسته بیماری هایست که قلب و سلامتی شما را به خطر می اندازد، اما خوشبختانه درمان آن امکان پذیر است، به خصوص اگر قبل از ابتلا شدن به بیماری قلبی، درمان خود را شروع کنید. در واقع بدن چربی باقیمانده را به صورت چربی اضافی ذخیره می کند و ممکن است قسمت اضافی آن در رگ ها جمع شود وسلامتی قلب شما را به خطر بیندازد ، از آنجایی که با افزایش سن، سطح چربی در خون بالا می رود؛ لازم است بزرگسالان برای حفظ سلامتی خود سالی دوبار میزان چربی خون خود را چک بکنند،تا از ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در امان باشند.

پایین آورنده سریع چربی خون
پایین آورنده سریع چربی خون

روش های پایین آورنده سریع چربی خون

علاوه بر درمان دارویی که پزشک برای درمان بیماران تجویز می کند، اقداماتی وجود دارد که در پیشگیری و درمان چربی خون بالا به ما کمک می کند، که شامل موارد زیر می باشد:

  1.  مقداری وزن کم کنید
    هرچه کالری بیشتری مصرف کنید، این کالری ها به چربی تبدیل می شوند و سپس در به عنوان چربی اضافی در بدن ذخیره می شوند.
    در واقع، تحقیقات نشان داده است که کاهش وزن می تواند به درمان چربی خون کمک فراوانی کند.
  2.  مقدار شکر مصرفی خود را محدود کنید
    شکر افزوده شکری است که به غذا اضافه می شود و سلامتی انسان را به خطر می اندازد این شکر افزوده شده به شیرینی ها و نوشابه ها و آب میوه های فرآوری شده اضافه می شود که ممکن است افراد با مصرف آنها به چربی خون مبتلا شوند.قند اضافی در رژیم غذایی به چربی تبدیل می گردد و در نتیجه منجر به افزایش سطح آن در خون نیز می شود.
    بنابراین برای حفظ سلامتی میزان قند مصرفی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و از مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند خودداری کنید، چرا که پرهیز از مصرف شکر به درمان سریع چربی خون کمک می کند.
  3.  کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود کاهش دهید
    کربوهیدرات ها نیز در بدن به چربی تبدیل می شوند و ودر بدن به عنوان چربی اضافی ذخیره می گردند و از آنجایی که نان وبرنج جزء لاینفک سفره ی خانواده های ایرانی به شمار می رود واین دو نوع غذا غنی از کربوهیدرات می باشند نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد وممکن است مصرف زیاد آنها سلامتی مارا به خطر بیندازد.
    یکی از مطالعات انجام شده در مورد میزان چربی خون، نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی آنها حاوی کربوهیدرات ها است، افزایش چربی خون در تست آنها مشاهده گردیده است پس لازم است که رژیم بگیرید و تعیین کنید چه مقدار کالری از این ماده مغذی باید در طول روزدریافت کنید.
  4.  انجام ورزش
    ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، آهسته دویدن و دوچرخه‌سواری سطح چربی خون را پایین می‌برد که به نوبه خود باعث کاهش و درمان سریع چربی خون می‌شود.
    ورزش هوازی باعث کاهش وزن نیز می شود و روند درمان چربی خون را افزایش می دهد، کافی است در هفته ۵ روز به مدت نیم ساعت ورزش کنید تا سلامتی خود را تضمین کنید.
  5.  آجیل و ماهی بخورید
    آجیل و ماهی های چرب مانند سالمون حاوی درصد بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که اسیدهای چرب غیراشباع دارند و برای بدن ضروری هستند، زیرا قادرند با چربی خون مبارزه کنند.
    خوردن ۳ تا ۷ وعده آجیل درختی در هفته می تواند به طور موثر چربی خون را کاهش دهد، در حالی که خوردن ماهی چرب دو بار در هفته ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا ۳۶ درصد کاهش دهد.
  6.  پروتئین سویا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید
    دانه های سویا حاوی ایزوفلاون ها هستند که یک ترکیب گیاهی به شمار می رود و فواید بسیاری زیادی دارد که مهم ترین فواید آن کاهش چربی خون است.
    مطالعه ای که تآثیر پروتئین سویا و پروتئین های حیوانی را بر میزان قند خون مورد مقایسه قرار داده است ، نشان داده که که پروتئین سویا ۱۲٫۴ درصد بیشتر از پروتئین های حیوانی میزان چربی خون را کاهش می دهد، بنابراین ممکن است به درمان چربی خون کمک کند.
    شما می توانید پروتئین سویا را در انواع غذاها مانند دانه های سویا، توفو و شیر سویا پیدا کنید.
  7. .دوش گرفتن با آب سرد
    آب سرد منجر به پمپاژ خون می شود، به این معنی که خون را سریعتر به سراسر بدن پمپاژ می کند و به باز شدن رگ ها کمک می کند و علاوه بر این، دوش آب سرد می تواند با فشار آوردن به بدن به کاهش سطوح مضر چربی در بدن کمک کند.
  8. چای سبز برای کاهش سریع چربی خون:
    نوشیدنی هایی به ویژه چای سبز برای کاهش سطح کلسترول بسیار مفید است، بنابراین روزانه باید چای سبز را مصرف کنید یا می توانید به سادگی آن راجایگزین نوشابه های گازدار یا سایر مواد قندی کنید.

مطالعه ای که در برزیل انجام شد، مشخص کرد که افرادی که از کپسول های حاوی عصاره چای سبز استفاده می کنند، میزان چربی در خون آنها بسیار کم است،
بنابراین نوشیدن ۲ تا ۳ بار از این چای سبز در طول روز به شما کمک می کند تا به طور کامل از شر چربی خون بالا خلاص شوید یا همچنین می توانید چای سیاه نیزمصرف کنید که این چای به کاهش ۱۰ درصدی چربی خون در عرض ۳ هفته کمک می کند که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب می شود.

این مطلب را هرگز از دست ندهید : درمان فشار خون بالا

چه زمانی چربی خون خطرناک می شود؟

هر بدن در رژیم غذایی خود به حداکثر کالری و چربی نیاز دارد، معمولاً زمانی که بیشتر از نیاز خود غذا می خوریم، بدن چربی های اضافه را دفع نمیکند، بلکه آنها را جذب می کند و شروع به ذخیره آن ها برای مواقع ضروری می کند.
هنگامی که مصرف چربی ما بیش از حد مجاز می شود، این چربی ها سریع خود را در دیواره های رگ ها جای می دهند وآنجا ذخیره می شوند و در نتیجه منجر به انواع بیماری ها می شوند که عبارت انداز:

  • سخت شدن و کلسیفیکاسیون عروق.
  •  حمله مغزی.
  •  حمله قلبی و آنژین صدری.

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *