پایین آوردن قند خون در بارداری

پایین آوردن قند خون در بارداری (پایین اوردن قند خون حاملگی ) با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

پایین اوردن قند خون حاملگی 

پایین آوردن قند خون در بارداری (پایین اوردن قند خون حاملگی ) : اجتماع بیش از حد گلوکز در خون انسان ، منجر به بیماری دیابت می شود ؛ که به ان اصطلاحا قند خون می گویند . دیابت دارای انواع مختلفی می باشد . از جمله انواع دیابت عبارت اند از :

  •  دیابت نوع یک
  • دیابت نوع دو
  •  دیابت بارداری

کنترل قند خون در دوران بارداری برای سلامتی مادر و جنین بسیار مهم و حائز اهمیت است . برخی از مادر ها در دوران بارداری دچار افزایش قند خون یا دیابت بارداری می شوند ؛ که می تواند برای سلامت جنین را در معرض خطر قرار دهد . در بیشتر موارد دیابت بارداری بعد از به دنیا امدن نوزاد ، از بین خواهد رفت .
کربوهیدرات های موجود در غذا هنگام هضم به قند ( که گلوکز نیز نامیده می شود ) تبدیل می شوند . مصرف گلوکز برای مادر و جنین ضروری است ، اما گلوکز بیش از حد در خون مادر می تواند منجر به مشکلاتی شود . افراد در دوران حاملگی باید غذا های سالم و میزان کافی مصرف نمایند . کربوهیدرات ها در مواد غذایی مانند نشاسته ، میوه ها ، سبزیجات ، شیر و ماست یافت می شوند . از این رو ، مصرف این نوع مواد غذایی باید اندازه گیری و کنترل شود .

پایین آوردن قند خون در بارداری (پایین اوردن قند خون حاملگی )
پایین آوردن قند خون در بارداری (پایین اوردن قند خون حاملگی )

علاوه بر ان ، مادران باید در دوران بارداری از مصرف شیرینی ها و دسرها ، خودداری کنند ؛ زیرا ممکن است منجر به افزایش قند خون شوند .
بانوان در دوران بارداری قند خون خود را مرتباً باید کنترل کنند . مادرانی که انسولین یا دارو های دیابتی مصرف می کنند ، ممکن است در معرض خطر پایین بودن سطح قند خون قرار گیرند و دچار افت قند خون شوند . از علائم قند خون پایین تعریق ، لرزش ، گرسنگی، تاری دید و سرگیجه می باشد .
اکثر بانوان مبتلا به دیابت بارداری مشکل قند خون پایین ( هیپوگلیسمی ) ندارند . اگر دچار افت قند خون ( گلوکز ) می شوید ، بهتر است سریعا به پزشک خود مراجعه کنید .

برای کنترل میزان قند خون در دوران بارداری ، باید به نکاتی توجه نمود . این نکات مهم عبارت اند از :

  1. مصرف سه وعده غذایی و دو الی سه میان وعده در طول روز :
    مصرف بیش از حد غذا در یک وعده ، می تواند باعث افزایش بیش از حد قند خون شود . بهتر است در دوران بارداری ، افراد تعداد وعده های غذایی را افزایش داده و حجم غذای مصرفی در یک وعده را کاهش دهند . افراد در طول بارداری باید از غذا های سالم مانند انواع سبزیجات ، میوه ها و … استفاده نمایند ، تا به رشد و حفظ سلامت جنین کمک کند .
  2.  کنترل مصرف غذا های دارای نشاسته :
    نشاسته دارای کربوهیدرات می باشد و مصرف بیش از حد کربوهیدرات در یک وعده ی غذایی می تواند منجر به افزایش قند خون شود . مواد غذایی حاوی نشاسته شامل :
    برنج
    دانه
    رشته فرنگی
    سیب زمینی
    نان
  3.  مصرف شیر در طول روز :
    شیر یک غذای سالم و منبع مهم کلسیم است و قند شیر به دلیل مایع بودن سریع جذب می شود . مصرف بیش از حد شیر در یک زمان می تواند منجر به افزایش قند خون شود . بهتر است تنها یک فنجان شیر مصرف شود .
  4.  مصرف میوه :
    اگرچه میوه ها حاوی مواد مغذی هستند ، اما دارای قند طبیعی می باشند . بانوان در دوران بارداری می توانند روزانه ۱ الی ۳ عدد میوه در طول روز مصرف نمایند . اما توصیه می شود ، در هر میان وعده ، یک عدد میوه ی کوچک مصرف شود . در صورت بزرگ بودن میوه ، افراد می توانند ان را نصف کرده و هر قسمت را در یک میان وعده مصرف نماییند .
    بهتر است از مصرف میوه های کنسرو شده ، اب میوه های شرکتی ، کمپوت ها و … خودداری کنید .
  5.  مصرف فیبر بیشتر در طول روز :نان سبوس دار ، برنج قهوه ای ، برنج وحشی ، جو سبوس دار ، جو یا هر غلات کامل دیگری ، دارای کربوهیدرات کمتر و فیبر بیشتری می باشند . همچنین مواد غذایی مانند نخود ، عدس ، لوبیا چیتی و قرمز و … سرشار از فیبر هستند و موجب پایین نگه داشتن سطح قند خون در افراد می شوند . بهتر است بانوان در دوران بارداری خود ، از این مواد غذایی در وعده های خود استفاده نمایند .
  6.  مصرف صبحانه ی پروتئینی :
    کنترل قند خون در صبح دشوار است زیرا در آن زمان هورمون های بارداری افزایش می یابند . این هورمون ها می توانند حتی قبل از مصرف غذا ، منجر به افزایش سطح قند خون شوند .
    مصرف غلات ، میوه ها و شیر انتخاب خوبی برای صبحانه نمی باشند ، زیرا سریعا هضم شده و می توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون شوند .
    مواد غذایی حاوی غلات کامل و پروتئینی مانند نان و تخم مرغ ابپز ، برای صبحانه یک انتخاب عالی می باشد .
  7.  از مصرف آب میوه و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید :
    برای تهیه یک لیوان آب میوه چند تکه میوه لازم است . آب میوه سرشار از قند طبیعی بوده و چون مایع می باشد سطح قند خون را به سرعت بالا می برد . به همین دلیل افراد باید از مصرف نوشیدنی های شیرین مانند اب میوه ها ، نوشابه ها و … خودداری کنند . مادران باردار می توانند از نوشیدنی های رژیمی استفاده نمایند .
  8. کاهش یا عدم مصرف شیرینی و دسر :
    کیک ها ، کلوچه ها ، آب نبات ها و شیرینی ها سرشار از قند هستند و سطح قند خون را بیش از حد افزایش می دهند . این غذاها اغلب حاوی چربی زیاد بوده و مواد مغذی بسیار کمی دارند .
  9.  از مواد قندی دوری کنید :
    از مصرف شکر ، قند ، شربت های شیرین خودداری کرده و ان ها را به مواد غذایی خود اضافه نکنید . شیرین کننده های مصنوعی برای سلامتی مادر و جنین مضر هستند . افراد می توانند از عسل های طبیعی استفاده نمایند . اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد عسل نیز می تواند ، منجر به افزایش قند خون شود .
پایین آوردن قند خون در بارداری (پایین اوردن قند خون حاملگی )
پایین آوردن قند خون در بارداری (پایین اوردن قند خون حاملگی )

داشتن دستگاه تست قند خون ضروری است 

همانطور که می دانید داشتن یک دستگاه تست قند خون دقیق و مناسب در هر حانه ای ضروری است از طریق لینک های زیر می توانید با پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون خانگی آشنا شوید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *