نحوه صحیح بستن گردنبند طبی 

نحوه صحیح بستن گردنبند طبی : بی گزند بمانید !

نحوه صحیح بستن گردنبند طبی

گردنبند های طبی یا همان آتل های گردنی ، با حمایت سر و گردن ، کمک می کنند تا این ناحیه در حالتی استوار و ثابت باقی بماند . این حمایت ، از درد های شدید جلوگیری کرده و با گذشت زمان ، روند بهبود و درمان را تسریع می بخشند . آتل های گردنی به دو نوع سخت و نرم تقسیم می شوند که هرکدام برای نوعی خاص از درد تجویز می شوند . علاوه بر این ، ممکن است از نوع ساده ، یک تکه و … باشند که هرکدام کاربرد متفاوتی دارند .
درد های گردن ممکن است علت های مختلفی داشته باشند :

  • آرتروز
  • بیرون زدگی و مشکلات دیسک
  • عمل های جراحی
  • شکستگی ها و در رفتگی مهره های گردنی
  • رگ به رگ شدن
  • اسپاسم و گرفتگی عضلات
  • و …

آتل ها کمک می کنند تا وزن اعمال شده ی سر روی گردن کاهش یافته و گردن متحمل فشار کمتری شود . علاوه بر این ، حرکات گردن می توانند درد بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشند . آتل ها ، میزان حرکات را محدود کرده و همین عامل ، از شدت درد می کاهد .
بسته به اینکه آتل مورد استفاده ، از نوع سخت و یا نرم باشد ، قدرت محدود کنندگی ، جنس ، ساختار و سایر ویژگی های ان متفاوت است . به عنوان مثال ، آتل های سخت ، از میزان محدود کنندگی بیشتری نسبت به آتل های نرم برخوردارند . اتل های نرم ، دارای بافت سبک تری بوده و برای آسیب دیدگی های خفیف تر به کار می روند .

در هر صورت ، مهم ترین نکته در ارتباط با استفاده از این وسیله ی طبی ، طرز صحیح پوشیدن آن است . استفاده ی ناصحیح از گردنبند طبی ، نه تنها در روند درمان تاثیر مفیدی ندارد ، بلکه ممکن است با قرار دادن سر در وضعیتی غیر استاندارد ، آسیب های دیگری نیز به گردن وارد کند .

  • اگر می خواهید بهترین گردن بند های طبی در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید و متناسب با آن گردن بند انتخاب کنید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

گردن بند طبی  

 

آتل ها معمولا به گونه ای طراحی شده اند که قابل تنظیم بوده و افراد با سایز های متفاوت ، می توانند از آن استفاده کنند . پس از بستن آتل دور گردن ، آن را به نحوی تنظیم کنید که کاملا دور گردن را پوشش دهد و فرد نتواند آزادانه گردن خود را حرکت دهد . میزان مناسب سفتی آتل را از روی وضعیت چانه می توان تشخیص داد . هنگامی که گردنبند خیلی سفت باشد ، چانه کاملا از آن بیرون قرار می گیرد ؛ و هنگامی که خیلی شل بسته شده باشد ، چانه داخل آن قرار می گیرد .

نحوه صحیح بستن گردنبند طبی
نحوه صحیح بستن گردنبند طبی

بعد از بستن گردنبند طبی ، لبه ی پایینی آتل باید به گونه ای تنظیم شود که کاملا روی بدن قرار داشته و با پوست در ارتباط باشد . در صورتی که آتل را بسیار بالا ببندید ، گردن به سمت بالا متمایل می شده و به مهره های گردن ، فشار زیادی وارد می شود . در این شرایط غیر استاندارد ، لبه ی پایینی آن با بدن در ارتباط نیستند و نیاز به تنظیم مجدد وجود دارد .
در هنگام استفاده از آتل ، پوست باید کاملا سالم باشد . در صورتی که روی ناحیه ی گردن و گلو ، زخم ، حساسیت های پوستی و سایر بیماری ها و عوارض پوستی وجود دارد ، از بستن آتل خودداری کنید . چرا که با بستن آتل ، محیط در زیر الیاف تا حدودی مرطوب شده و جریان هوا مختل می گردد . در این شرایط ، بستن گردنبند ها به تشدید عوارض و بیماری کمک می کند .

نحوه صحیح بستن گردنبند طبی
نحوه صحیح بستن گردنبند طبی

گرچه به طور معمول توصیه می شود آتل های نرم ، هنگام خوابیدن از دور گردن خارج شود ، اما در برخی شرایط و طبق تجویز پزشک ، نیاز است تا موقع خواب نیز از گردنبند های طبی استفاده شود . در این شرایط ، ممکن است فرد به راحتی نتواند از بالشت استفاده کند و سر و بالشت در یک سطح قرار نگیرند . در این شرایط ، پس از تایید پزشک ، می توان آتل را باز کرده ولی به جای آن ، از بالشت های طبی استفاده کرد که مخصوص به آرتروز و درد های گردن و ستون مهره ها طراحی شده اند .
دقت داشته باشید که گردنبند ها ، به منظور تقلیل درد ها طراحی شده اند . در صورت احساس هرگونه درد های غیر عادی و نارحتی های ناشی از بستن آتل ، با پزشک و افراد متخصص مشورت گردد .

  • اگر می خواهید بهترین گردن بند های طبی در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید و متناسب با آن گردن بند انتخاب کنید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

گردن بند طبی  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *