نحوه بستن شکم بند بارداری

نحوه بستن شکم بند بارداری : بی گزند بمانید !

نحوه بستن شکم بند بارداری

همانطور که جنین شما رشد می کند متوجه خواهید شد که نه تنها شکم شما بزرگ تر و سنگین تر میشود، حتی ممکن است در ناحیه شکم و کمر نیز احساس درد داشته باشید. برای اینکه بتوانید درد خود را تا حدودی تسکین دهید بهتر است از محصولات کمکی همچون شکم بند های بارداری استفاده کنید.

برای مشاهده انواع شکم بند های بارداری بر روی لینک زیر کلیک کنید

ویدیو نحوه بستن شکم بند بارداری

ویدیو نحوه بستن شکم بند بارداری پلدار 

نحوه بستن شکم بند بارداری با بند شانه ای تن یار

 

شکم بند بارداری چیست؟

شکم بند بارداری در واقع لباسی دایره ای شکل است که در زیر شکم فرد حامله پیچیده می شود و با نوار چسپ یا تسمه های به یکدیگر متصل می شود. این نوع شکم بند ها از پارچه هایی نرم و قابل کشش مانند پنبه ساخته شده اند تا قابلیت تنظیم شدن در طول دوره بارداری را داشته باشند. اکثر شکم بندها برای تناسب با شکل و اندازه فردی شما به عنوان یک مادر باردار قابل تنظیم هستند.

مزایای شکم بند بارداری

تسکین درد بارداری
استفاده از شکم بند های بارداری به طور کلی برای کمک به حمایت از وزن نوزادان در حال رشد در رحم و تسکین درد به دلیل داشتن رحم سنگین‌تر توصیه می‌شود.
توصیه به استفاده شکم بند در طول بارداری به این دلیل است که در طول سه ماهه دوم، رباط گرد شما که کشاله ران را به جلوی رحم متصل می کند، برای حمایت از جنین در حال رشد تغییر می کند. در نتیجه، تغییر وضعیت می دهد و تحت فشار اضافی قرار می گیرد و ممکن است باعث درد مبهم در لگن، کشاله ران یا شکم شود.
در طول سه ماه سوم بارداری به دلیل داشتن وزن بیشتر ممکن است در هنگام پیاده روی و یا فعالیت های روزانه دچار مشکل شوید و به همین خاطر ممکن است به کمر، رباط ها، مفاصل و عضلات شما فشار بیشتری وارد شود که در برخی مواقع می تواند دردناک باشد.
مفصل ساکروایلیاک (SIJ) یک جفت مفصل در طرفین ناحیه لگن شما است که مسئول تثبیت در حین فعالیت های بدنی و جذب شوک به قسمت تحتانی بدن است. در طول سه ماهه سوم، برخی از هورمون های بارداری مفاصل را شل و کشسانی می کنند تا بدن شما را برای زایمان آماده کند و در نتیجه باعث درد بیمار و بی ثباتی می شود.
راحتی در طول فعالیت های بدنی:
در هنگام بارداری حتی فعالیت های عادی و روزانه نیز می تواند به عنوان تحرک و ورزش حساب شود. در این مواقع و در هنگام فعالیت های بیشتر می توانید با استفاده از شکم بند راحتی بیشتری را احساس کنید. با کمی فشرده سازی در هنگام استفاده از شکم بند می تواند ناراحتی و درد مربوط به رحم و شکم را تا حد زیادی کاهش داد. در این صورت حتی از نظر روحی نیز آرامش بیشتری خواهید داشت و باعث خواهد شد در کارهای خود بیشتر تمرکز داشته باشید.
کمک به حفظ ظاهر :
می توان شکم بند ها را زیر لباس نیز استفاده کرد تا بتوان لباس های مورد علاقه خود را روی آنها پوشید. می توانید با استفاده از این نوع شکم بند ها و پوشاندن شکم خود، ظاهر بهتری داشته باشید. به طور مثال می توانید با پوشیدن شکم بند دکمه های باز شده شلوار خود را بپوشانید و ظاهر بهتری داشته باشید.
تقویت وضعیت بدن:
شکم بند های بارداری به شما کمک می کنند تا وضعیت بدنی مناسب خود را حفظ کنید، به خصوص در سه ماهه سوم بارداری که کمر و ستون فقرات شما وزن زیادی را تحمل می کنند. در این وضعیت ماهیچه های اصلی شما که از ستون فقرات حمایت می کنند ضعیف می شوند و کمر شما کشیده تر خواهد شد. چنین حالتی حتی در فعالیت های عادی و یا پیاده روی های روزانه نیز می تواند رخ دهد. پس می توانید با استفاده از شکم بند در طول بارداری خود از این وضعیت جلوگیری کرده و وضعیت کمر خود را تثبیت کنید.
بهبودی سریعتر بعد از زایمان:
پس از زایمان شکم بند خود را کنار نگذارید. استفاده از شکم بند می تواند به بهبودی پس از زایمان کمک کند زیرا ماهیچه ها و رباط های شما که در طول زایمان کشیده می شوند نیاز به زمان برای بهبود دارند. فشارها و ضعف ها می تواند مراقبت از نوزاد شما را دشوار کند. پس استفاده از شکم بند بعد از زایمان نیز می تواند کمک کننده باشد.
نحوه استفاده از شکم بند
ابتدا با پزشک خود در مورد استفاده از شکم بند بارداری مشورت کنید. شکم بند ها برای زنان مبتلا به فشار خون بالا یا گردش خون ضعیف مناسب نیستند.
سپس بر اساس سایز قبل از بارداری خود سایز مناسب را انتخاب کنید. بسیاری از برندها نمودارهای اندازه دارند که با اندازه شلوار مرتبط است تا به شما در انتخاب گزینه مناسب کمک کند.

نحوه بستن شکم بند بارداری
نحوه بستن شکم بند بارداری

برای شکم بند هایی که دارای چسب نواری هستند، پهن ترین نقطه را در زیر شکم خود قرار دهید تا از شکم شما محافظت کند و بندهای نوار چسب را پشت سر خود ببندید. برخی از آنها در جلو یا کناره‌ها متصل می‌شوند، بنابراین به دستورالعمل‌های همراه شکم بند ها توجه داشته باشید.
زمان استفاده از شکم بند باید فشرده سازی ملایمی را احساس کنید، پس اگر بند شکم بند شما خیلی سفت باشد، می تواند باعث سوء هاضمه، سوزش سر دل و مشکلاتی در گردش خون و فشار خون شود.
فقط ۲ تا ۳ ساعت در طول روز می توانید از شکم بندهای بارداری استفاده کنید. وابستگی بیش از حد به آنها می تواند عضلات پایینی شما را به دلیل کشش زیاد ضعیف کند. کمی استراحت کنید و به بدن خود فرصت دهید تا تقویت شود و برای زایمان آماده شود.
شکم بند های بارداری می بایست با ورزش روزانه شما نیز متناسب باشند تا وزن اضافه شما کاهش پپیدا کند و باعث انرژی بیشتر شما شود.
اگر شکم بند بارداری شما درد شما را کاهش نمی دهد یا فعالیت های روزانه شما را دردناک می کند، با پزشک خود مشورت کنید تا از هرگونه بیماری زمینه ای جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *