مچ بند پا برای بدنسازی

مچ بند پا برای بدنسازی : بی گزند بمانید !

مچ بند پا برای بدنسازی

اسیب به مچ دست و مچ پا ، یکی از محتمل ترین خطرات برای ورزشکاران است . این افراد چه در سطح حرفه ای و چه در سطح مبتدی ، به طور مداوم در معرض ریسک آسیب های مچ قرار دارند . هر نوع آسیب علاوه بر تحمل درد ، نیاز مند استراحت دادن جهت بهبود است و همین عامل می تواند فعالیت های ورزشی و حتی فعالیت های روزمره را تا حدود زیادی مختل کند .
یکی از لوازم طبی _ ورزشی مناسب در راستای به حداقل رساندن آسیب ها و کوتاه کردن دوره ی نقاهت در ارتباط با آسیب های وارد شده به مچ و قوزک پا ، مچ بند پا برای بدنسازی است . این وسیله به گونه ای طراحی شده تا فشار وارد شده به قوزک را به حداقل رساند . همین مساله ، کاهش درد را نیز به همراه دارد . از طرف دیگر ، با حمایت از قوزک و نواحی اطراف ، کمک می کند تا حرکات غیر استاندارد پا به حداقل رسیده و از احتمال آسیب های آتی نیز جلوگیری شود .

مچ بند پا برای بدنسازی
مچ بند پا برای بدنسازی

مچ بند های پا از جنس نئوپرن بوده که با ایجاد فشاری ملایم روی قوزک پا و نواحی اطراف ، علاوه بر پخش کردن یکنواخت حس درد و فشار روی نواحی تحت حمایت ، گردش خون را نیز در این مناطق افزایش می دهند . افزایش گردش خون با ایجاد گرمایی نسبی ، کمک می کند تا روند کاهش درد تسریع پیدا کند . علاوه بر این ، خون رسانی به سلول ها نیز افزایش می یابد که همین امر ، اسیب دیدگی را در سریع ترین زمان بر طرف می کند .
مچ بند های پا برای ورزشکاران ، نه تنها در دوره ی آسیب دیدگی ، بلکه در حالت سلامت فیزیکی نیز می تواند موثر باشد . ساختار اصولی این وسیله کمک می کند تا پا در حالت استاندارد قرار داشته و از فشار تنها به یک ناحیه خودداری شود . از طرف دیگر ، بافت نرم آن ، مانع از تمامی حرکات نشده و می توان آن را درون کفش و حین انجام فعالیت های ورزشی نیز پوشید .


هنگام خرید یک مچ بند با کیفیت و کارامد ، توجه به برخی نکات از اهمیت زیادی برخوردار است . اول از همه دقت داشته باشید که مچ بند باید کاملا سایز پای شما باشد . استفاده از مچ بند با سایز بزرگ تر ، نه تنها از قوزک حمایت نمی کند بلکه تاثیری در روند درمان نیز ندارد . مچ بند های بسیار تنگ نیز گردش خون را با اختلال مواجه کرده و به قوزک آسیب می رسانند .
علاوه بر این ، باید از انعطاف مناسبی برخوردار باشد . انعطاف بسیار زیاد ، نمی تواند بخش های اسیب دیده را تحت پوشش و محافظت قرار دهد . یک مچ بند خشک و بدون انعطاف نیز عمل عکس داشته و حرکات پا را کاملا محدود می کند . به همین دلیل در هنگام خرید ، آن را پوشیده و پا را به آرامی چرخش های ملایم دهید تا میزان انعطاف را بسنجید .

مچ بند پا برای بدنسازی
مچ بند پا برای بدنسازی

برخی ورزشکاران که تمایل دارند از مچ بند در داخل کفش ورزشی خود نیز استفاده کنند ، باید به برخی دیگر از ویژگی ها نیز دقت داشته باشند . به عنوان مثال ، میزان رد شدن هوا از درون الیاف مچ بند ، میزان قابلیت آن جهت جذب رطوبت ، سبک بودن و نازک بودن الیاف به کار رفته در ساختار آن . توجه به این ویژگی ها در حین ورزش بسیار حائز اهمیت است . الیافی که قابلیت رد و بدل کردن هوا و نیز جذب رطوبت را ندارند ، باعث تعرق بیش از حد پا می شوند . از طرف دیگر ، ضخیم و سنگین بودن الیاف ، چابکی را از شخص سلب کرده و ممکن است فعالیت های ورزشی را با اختلال روبرو کند .
مچ بند پا برای بدنسازی در برند ها و قیمت های متفاوتی در بازار موجود هستند . این وسیله در داروخانه ها و فروشگاه های کالای پزشکی بدون نسخه به فروش می رسند . تنها کافیست بر اساس نوع هدف خود از استفاده آن و دقت به ویژگی های مد نظر ، مچ بند استاندارد را خریداری کنید .

  • اگر می خواهید بهترین محصولات ارتوپدی پا در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

مچ بند طبی پا 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *