مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال

مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال : بی گزند بمانید !

مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال نوعی اختلال است که ناشی از مشکلات عصب مچ دست می باشد . این درد معمولا نواحی دست و مچ را تحت تاثیر قرار می دهد . میزان درد ، در افراد مختلف ، متفاوت می باشد ؛ به نحوی که برخی افراد تنها درد کمی احساس کرده و برخی دیگر به طور کامل از حرکت دادن مچ دست خود عاجز می شوند .
معمولا دلایل متعددی برای شروع این سندرم گذارش شده است .

  • فعالیت های سنگین و مداوم توسط دست ها ،
  • استرس های طولانی مدت ،
  • ضربه های فیزیکی و صدمه های وارد شده به این نواحی ،
  • ژنتیک ،

همگی می توانند علت های شروع درد باشند . البته هنوز محققان نتوانسته اند دلیل قطعی برای ایجاد این سندرم عنوان کنند .
ظهور علائم این اختلال ، به مرور رخ می دهد . معمولا شروع درد ها از احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی بوده که بهتر است با مشاهده ی این علائم اولیه ، شخص فورا تحت نظر پزشک قرار بگیرد . چرا که تشخیص و درمان به موقع ، از پیشرفت سندرم جلوگیری می کند . معمولا ظهور علائم در ساعات پایانی روز و هنگام استراحت است .

مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال
مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال

در هنگام فعالیت و انجام کار هایی که توسط دست صورت می گیرد ، فرد دردی را احساس نمی کند .

  • اگر می خواهید بهترین مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید و متناسب با آن مچ بند  انتخاب کنید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

مچ بند طبی دست 

 

با مراجعه به پزشک ، تجویز های متفاوتی بر اساس میزان درد و مدت حضور آن ارائه می شود .اکثر این تجویز ها در راستای محدود کردن فعالیت های دست و استراحت دادن به آن می باشد . معمولا یکی از ابتدایی ترین و رایج ترین روش های جلوگیری از تشدید سندرم و درمان آن ، استفاده از مچ بند های طبیعی می باشد . این مچ بند ها به دست استراحت می دهند که همین استراحت ، از میزان تنش های عصبی و التهاب اعصاب می کاهد . البته این وسیله ی طبی ، برای افرادی کاربرد مفید خود را نشان می دهد که در مراحل اولیه ی سندرم می باشند . افرادی که در مراحل شدید تر قرار دارند ، نیاز است تا از روش های پزشکی حرفه ای تری کمک بگیرند .


مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال ، کمک می کند تا مچ ها ، نسبت به حرکاتی مثل خم شدن ، دارای محدودیت شوند . این نوع استراحت ، از فشار های وارد شده به کانال های عصبی کم می کند . افرادی که درد های ضعیف تا متوسط را احساس می کنند ، می توانند به مدت معلومی که توسط پزشک تایید می شود ، مثلا چند هفته الی چند ماه ، به طور منظم از مچ بند طبی استفاده کنند . البته بهتر است برای دریافت بهترین نتیجه ، استفاده از مچ بند همراه با حرکات ورزشی ویژه باشد تا سرعت بهبود بیشتر شود .
جنس مچ بند ها معمولا از نئوپرن بوده که می توانند هوا را به نحو نسبتا مناسبی ، در جریان قرار دهند . همچنین برخی برند ها برای راحتی بیشتر بیماران ، از بالشتک هایی در داخل مچ بند استفاده کرده اند که این کار علاوه بر حمایت بیشتر ناحیه ی مچ ، احساس راحتی بیشتری نیز به خود شخص می دهد .

مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال
مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال

مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال ، می توانند نقش مهمی در زندگی افراد داشته باشند . درد های ناشی از این سندرم ، گاهی می تواند فعالیت های روزمره ی شخص را تحت تاثیر قرار دهد . احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی گاهی فرد را خسته و کلافه می کند ؛ به نحوی که برای انجام ساده ترین فعالیت ها نیز به مشکل برخورد می کند . این مچ بند ها ، به نوعی مسکن فوری محسوب می شوند . به نحوی که با ایجاد فشاری ملایم و تقلیل درد های عصبی ، فرد می تواند مجددا فعالیت های خود را از سر بگیرد .


البته این مچ بند ها ، برای افرادی با درد های زیاد هم مورد استفاده قرار می گیرند . در شرایطی که فرد دچار سندرم شدید باشد و پزشک متخصص ، دستور عمل جراحی را صادر کند ، بعد از عمل جراحی نیاز است تا فرد ، دوره ی نقاهت را به بهترین نحو سپری کند . در زمان بعد از عمل جراحی ، استفاده ی منظم از مچ بند ها نه تنها درد را تا حدود بسیاری کاهش می دهد ، بلکه روند بهبود را نیز تسریع می بخشد .
در نظر داشته باشید که استفاده ی طولانی مدت و دائم از این وسیله ، می تواند تا حدودی ضعف عضلات را به همراه داشته باشد . به همین دلیل ، برای دریافت برنامه ی زمانی استفاده از آن ، با پزشک مشورت نمایید .

  • اگر می خواهید بهترین مچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید و متناسب با آن مچ بند  انتخاب کنید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

مچ بند طبی دست 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *