قند خون چند نیاز به انسولین دارد ؟

قند خون چند نیاز به انسولین دارد ؟ با دستگاه تست قند خون  و سرنگ انسولین ، بی گزند ، بی گزند بمانید

قند خون چند نیاز به انسولین دارد ؟

قند خون چند نیاز به انسولین دارد ؟
تست قند خون یکی از اصلی ترین ازمایشات برای افرادی ست که در معرض ریسک ابتلا به دیابت قرار دارند . با انجام ازمایشاتی همچون ازمایش هموگلوبین ، تست خانگی قند خون و … ، می توان میزان گلوکز موجود در خون را بررسی نمود . رقم های طبیعی برای افراد سالم ، باید رقمی بین ۹۰ تا ۱۰۰ را نشان دهد .
در صورت افزایش میزان قند به بالا تر از ۱۰۰ ، شخص در مرحله ی ابتدایی ابتلا به دیابت قرار دارد . این مرحله ، پیش دیابت نامیده می شود . معمولا درمان پیش دیابت نسبت به دیابت ، اسان تر بوده و حتی ممکن است پزشک ، دارو های خاصی برای این افراد تجویز نکند .
پیش دیابت را می توان با کمک تغذیه ی صحیح ، برخی پرهیز های غذایی و مصرف غذا های کاهنده ی قند خون ، فعالیت های ورزشی ، تغییر سبک زندگی و … ، به نحو مطلوبی مدیریت نمود . در برخی شرایط ، پیش دیابت با کمک این روش ها به وضعیت عادی باز می گردد ؛ گاهی نیز به حالت کنترل درامده و جلوی پیشرفت آن و تبدیل به دیابت کامل ، گرفته می شود . البته با وجود این عوامل ، ممکن است پزشک ، دارو های خوراکی تجویز کند تا قند خون فرد مدیریت شود .
از جمله دارو های پر کاربرد در دوره ی ابتدایی دیابت ، می توان به متوفورمین های خوراکی اشاره کرد . در این مرحله ، فرد هنوز نیازی به تزریق و … معمولا ندارد . و همین قرص های خوراکی می توانند تا حدی بیماری را کنترل کنند .

قند خون چند نیاز به انسولین دارد ؟
قند خون چند نیاز به انسولین دارد ؟

با پیشرفت بیماری ، و آمدن رقم قند خون به زیر ۲۰۰ ، حاکی از دیابت کامل است . در این شرایط ، مصرف انسولین اغاز می شود . این انسولین معمولا به صورت تزریق باید وارد خون شود .
البته لازم به ذکر است که هر رقم بالایی در قند خون ، حاکی از ابتلا به دیابت نیست . گاهی ، قند موجود در خون موقتا افزایش زیادی پیدا می کند . مثلا بعد از مصرف وعده های غذایی اصلی ، بعد از مصرف خوراکی های حاوی قند بالا و … . در این شرایط ، گرچه قند خون شخص بسیار بالاست ، اما حاکی از ابتلای قطعی به دیابت نیست . در این شرایط ، ازمایش هموگلوبین خون نیز تجویز می شود . ازمایش هموگلوبین خون کمک می کند تا میزان قند خون در طی بازه ی زمانی ۲ الی ۳ ماه گذشته مورد بررسی قرار بگیرد . در نتیجه پزشک با تفسیر نتایج می تواند متوجه شود که فرد به دیابت مبتلا شده است یا خیر .
افرادی که به تازگی به دیابت مبتلا شده اند ، معمولا تحت تجویز دوز های مختلف انسولین قرار نمی گیرند ؛ حتی اگر به دیابت کامل مبتلا شده باشند . در این مرحله پزشک ابتدا دارو های خوراکی را تجویز می کند . پس از مدتی ، شخص باید نتایج قند خون را به پزشک ارائه نماید . این نتایج ، واکنش بدن را به دارو های خوراکی نشان می دهد . اگر واکنش ، در سطوح مطلوبی بود و قند خون به خوبی به این دارو ها واکنش نشان داده بود ، نیازی به مصرف انسولین و تزریق ان نمی باشد . اما اگر بهبودی در وضعیت فرد حاصل نشده باشد ، باید تزریق انسولین آغاز گردد .
میزان انسولین و نوع ان ، بر اساس شدت و نوع بیماری ، همچنین شرایط مصرف ، تجویز می گردد . برخی انسولین ها اثری کوتاه مدت داشته و در شرایطی مورد استفادده قرار می گیرند که شخص غذای حاوی مقدار زیادی قند مصرف کرده باشد . برخی دیگر ، برای بازه های زمانی طولانی تر مورد استفاده قرار می گیرند . در این شرایط ، فرد نیاز است تا روزانه تنها یک بار تزریق را انجام دهد . علاوه بر این ، ممکن است انواع ترکیبی و مخلوط از انسولین های کوتاه اثر ، فوری ، طولانی مدت و … باشد .
همچنین ، محل تزریق انسولین نیز متفاوت است . این محل می تواند در ران پا ، پشت بازو ، نواحی شکمی و … تزریق شود . در هر صورت ، نیاز است تا فرد بیمار ، به خصوص افرادی که به تازگی به دیابت مبتلا شده اند ، برای اطلاع از دوز دقیق دارو و انسولین ، نحوه مصرف و .. با پزشک مشورت نمایند .

معرفی بهترین سرنگ های انسولین 

همانطور که می دانید تجهیزات پزشکی بی گزند مرکز فروش سرنگ انسولین می باشد پر فروش ترین و محبوب ترین سرنگ های موجود در بی گزند عبارت اند از :

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *