فرق باتری سمعک یکبار مصرف و باتری سمعک قابل شارژ

فرق باتری سمعک یکبار مصرف و باتری سمعک قابل شارژ : بی گزند مرکز فروش باتری سمعک است 

جهت مشاهده انواع باتری بر روی لینک زیر کلیک کنید

باتری سمعک

فرق باتری سمعک یکبار مصرف و باتری سمعک قابل شارژ :

اصلی ترین دسته بندی سمعک ، ان ها را بر اساس نوع منبع انرژی جدا سازی می کند . باتری سمعک می تواند از نوع قابل شارژ بوده و یا بتوان آن را برای محدودی استفاده کرده و سپس دور انداخت . هر کدام از این باتری ها ، نیاز به سمعک های خاصی دارند و دارای ویژگی های متفاوتی هستند . این باتری ها دارای مزایا و معایبی هستند که باید پیش از خرید سمعک ، با توجه به نیاز ها و میزان استفاده از سمعک ، بهترین گزینه را انتخاب نمود .

فرق باتری سمعک یکبار مصرف و باتری سمعک قابل شارژ
فرق باتری سمعک یکبار مصرف و باتری سمعک قابل شارژ

این مطلب را هرگز از دست ندهید :

بهترین مارک باطری سمعک

بررسی مزایا و معایب سمعک های دارای باتری قابل شارژ :

سمعک های شارژی ، دارای نوعی از باتری هستند که درون دستگاه تعبیه شده و در ساعاتی که نیازی به استفاده از سمعک وجود ندارد ، می توان ان را شارژ نمود . این نوع سمعک ها دارای شارژر های مخصوص به خود هستند و تنها با کمک ان شارژر قابل استفاده هستند .
باتری های قابل شارژ گرچه از قیمت بیشتری برخوردار هستند ، اما می توانند فرد را تا مدت زیادی از خرید مداوم باتری بی نیاز کنند .
باتری های قابل شارژ در حال حاضر فقط برای سمعک های پشت گوش طراحی شده اند ؛ و هنوز این فناوری برای سمعک های نامرئی ( سمعک های درون گوش ) ساخته نشده است .
تکنولوژی به کار رفته در تولید این نوع باتری ، لیتیوم – یون می باشد . علاوه بر این ، نمونه های دیگری نیز در بازار موجود می باشند که از نوع نقره – روی ، و نیز نیکل – متال هیدرید می باشند . نوع نیکل – متال هیدرید دارای نوعی قدیمی تر از تکنولوژی می باشد . لیتیوم – یون از بهترین نوع باتری قابل شارژ می باشد که علاوه بر داشتن وزن سبک تر نسبت به سایر انواع دیگر از باتری های شارژی ، می توانند ماندگاری طولانی تری را نیز از خود ارائه دهند .
در سال های اخیر ، سعی شده که باتری های سمعک قابل شارژی تولید شود که مقاومت آن ها بیشتر بوده و بتوانند انرژی را تا مدت بیشتری در خود ذخیره کنند . همچنین زمان کمتری برای شارژ کامل احتیاج داشته باشند . به این صورت که با تنها چند ساعت شارژ در طول روز ، بتوانند تا مدت طولانی تری کار کنند .
در این نوع سمعک ها ، باتری به نحوی درون سمعک قرار می گیرد که گرد و غبار ، رطوبت و … به ندرت امکان نفوذ به آن مناطق را پیدا می کند . در نتیجه امکان فساد و زنگ زدن باتری به حداقل می رسد . همچنین در برخی شرایط ، این محصول همراه با گارانتی به مشتری ارائه می شود تا در صورت خرابی زود هنگام ، بتوان آن را با باتری های سالم تعویض نمود .
البته این نوع باتری دارای معایبی نیز می باشد . از جمله این که به علت قرار گرفتن عمقی درون ساختار سمعک ، امکان تعویض باتری توسط کاربر وجود ندارد و در صورت خرابی و نیاز به تعویض باتری ، این کار باید توسط کارشناسان شرکت صورت بگیرد .
علاوه بر این ، در صورتی که به صورت بدون برنامه ریزی ، باتری تمام شود ، امکان استفاده از باتری یکبار مصرف وجود نداشته و شخص باید حتما ان را به برق وصل نماید . علاوه بر این ، سایز باتری های شارژی از یکبار مصرف اندکی بزرگتر بوده ؛ در نتیجه سمعک های قابل شارژی نیز از ابعاد بزرگتری برخوردار هستند .

بررسی مزایا و معایب سمعک های دارای باتری یکبار مصرف :

با وجود تمامی ویژگی های ذکر شده در ارتباط با باتری های قابل شارژ ، کماکان سمعک هایی که با باتری های یکبار مصرف کار می کنند ، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند . این محصولات عمر محدودی داشته و پس از اتمام ، بلااستفاده خواهند بود . با پایان یافتن عمر باتری یکبار مصرف ، محصول دور انداخته شده و با باتری جدید تعویض می شود .

در لوازم پزشکی بی گزند باتری های زیر موجود است

تکنولوژی به کار رفته در ساخت این محصول ، روی – هوا می باشد . به این معنی که ترکیبات شیمیایی موجود در آن با قرار گرفتن در معرض اکسیژن هوا ، شروع به فعالیت می کنند . این فعالیت یک طرفه ، غیر قابل توقف و غیر قابل بازگشت است . در نتیجه برای جلوگیری از ترکیب شدن آن با هوا ، توسط پوششی پلاستیکی محفوظ شده است . این پوشش باید تا زمان استفاده روی محصول باقی مانده و از آن جدا نشود . با رسیدن به زمان استفاده ، می توان پوشش پلاستیکی را جدا کرده و ان را درون دستگاه قرار داد .
باتری های یکبار مصرف دارای سایز های متفاوتی بوده که هر کدام برای نوعی خاص از سمعک مورد استفاده قرار می گیرند .

و ۳۱۲ و ۶۷۵ از رایج ترین نوع باتری های سمعک هستند . انواع دیگری نیز وجود دارد که استفاده ی بسیار محدودی از ان می شود ؛ مثل سایز ۵ . هر کدام از این باتری ها می تواند به صورت خاص برای سمعک های درون گوش یا پشت گوش مورد استفاده قرار بگیرد .
هر سایز بسته به ابعاد خود ، طول عمر متفاوتی دارد . کوچکترین سایز ، سایز ۱۰ می باشد که قدرت ان بالاترین میزان قدرت بوده و طول عمری در حدود ۵ الی ۷ روز دارد . سایز ۶۷۵ بزرگترین سایز را داشته و در عین حال دارای بیشترین میزان طول عمر است . طول عمر این محصول بین ۱۰ تا ۲۰ روز است . البته رعایت نکاتی مثل خاموش کردن دستگاه در زمانی که از محصول استفاده نمی شود و … ، می تواند در این میزان طول عمر اثر گذار باشد . همچنین برای تسهیل در تشخیص انواع سایز ، هر سایز با رنگ مشخصی علامت گذاری شده است .
باتری های یکبار مصرف از لحاظ قیمت در تمامی سایز ها تقریبا برابر هستند ؛ و مهم ترین عامل در قیمت گذاری محصول ، بر اساس برند و شرکت سازنده ی ان می باشد .

بهترین برند های باتری سمعک

  1. باتری سمعک زیمنس ( سیگنیا )
  2. باتری سمعک ریوواک 

از پرفروش ترین و محبوب ترین برندهای باتری سمعک در بازار ایران هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *