عوارض افت فشار خون

عوارض افت فشار خون : با دستگاه فشار خون تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

 

عوارض افت فشار خون

عوارض افت فشار خون فشار خون پایین ، دلایل مختلفی داشته و به علت های مختلفی ممکن است رخ دهد . معمولا در شرایطی که فشار خون رقمی کمتر از ۹۰ / ۶۰ میلی متر جیوه باشد ، به عنوان فشار خون پایین در نظر گرفته می شود . البته این میزان بستگی به جنسیت و سن و … دارد . مثلا بانوان به طور کلی میزان فشار خون پایین تری نسبت به آقایان دارند .
فشار خون پایین ، در صورتی که به میزان خطرناکی نرسد ، عوارضی برای بدن به همراه نداشته و از لحاظ خطر آفرینی ، بهتر از فشار خون بالا است . اما همین وضعیت می تواند به مراحل بحرانی رسیده و خطرات متعددی را برای فرد به وجود آورد .
هنگامی که فرد دچار هایپوتنشن یا فشار خون پایین می شود ، علائمی همچون :

  • سرگیجه
  • احساس خستگی و نیاز به استراحت فوری
  • تهوع
  • دید دوتایی و یا تاری دید ( در مراحل شدید تر ، از بین رفتن بینایی )

را تجربه خواهد نمود . همچنین از لحاظ روحی ، تمرکز خود را از دست داده و با تغییرات خلق و خو مثل بی حوصلگی و استرس مواجه خواهد شد .
از دیگر علائم آن ، می توان به این امر اشاره کرد که نبض فرد ، بشدت کند و ضعیف شده و در مقابل ، تنفس سریع تری انجام می دهد . با افزایش تنفس ، گرچه تنفس ها کوتاه و کم عمق هستند ، اما بدن سعی می کند تا ضربان قلب را به حالت طبیعی باز گردانده و اکسیژن را برای خون تامین نماید .

عوارض افت فشار خون
عوارض افت فشار خون

این شرایط ممکن است به علت های مختلفی رخ دهد . افراد ممکن است به طور مادرزادی ، با فشار خونی پایین تر از افراد دیگر متولد شوند . اما در صورت مشاهده ی فشار خون پایین بدون سابقه ی قبلی و به مدت طولانی مدت ، بهتر است با پزشک مشورت گردد . همچنین دلایلی همچون استرس و اضطراب ، شوک های ناگهانی ، کم آبی ، گرمازدگی ، مصرف برخی دارو ها ، و … روی پایین آمدن فشار خون نقش دارند . به خاطر داشته باشید که برخی شرایط ، بدن به طور اتوماتیک فشار خون را کاهش می دهد . مثلا در شرایط استراحت ، و بعد از بیدار شدن از خواب ، فشار خون در میزانی کم قرار دارد و با شروع فعالیت های روزانه ، به میزان طبیعی باز می گردد .

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *