چگونه با دستگاه قند خون کار کنیم  ؟ طرز استفاده و اندازه گیری قند 

چگونه با دستگاه قند خون کار کنیم  ؟ طرز استفاده و اندازه گیری قند با دستگاه تست قند خون : با دستگاه تست قند خون  و نوار تست قند خون ،   تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

چگونه با دستگاه قند خون کار کنیم  ؟

دستگاه های تست قند خون خانگی وسیله ای جهت بررسی اسان و ساده گلوکوز موجود در خون هستند . این تجهیزات با کمک نوار های تست قند خون ، به پالایش نمونه های دریافت شده پرداخته و نتیجه را فورا برای شخص نمایش می دهند .
دقیق ترین روش تست ، استفاده از پردازنده های ازمایشگاهی می باشد ؛ اما این روش با وجود دقت بالا ، نیاز به صرف زمان زیادی دارد . افراد باید به پزشک مراجعه نموده تا تست برای انان ثبت شود . سپس به صورت ناشتا به ازمایشگاه رفته و تست قند خون انجام دهند . نتیجه می تواند بین ۸ ساعت الی ۱ روز بعد به دست فرد برسد . این کار زمان زیادی صرف می کند . به همین دلیل برای برخی افراد مثل بیماران دیابتی که زمان برای انان اهمیت زیادی دارد و روزانه چندین نوبت باید تست را انجام دهند ، در واقع عملی نخواهد بود .
به همین دلیل دستگاه های خانگی با هدف تسهیل و تسریع روند خونگیری ایجاد شده اند . کار کردن با این دستگاه ها بسیار اسان بوده و با کمک کمترین میزان نیاز به دانش و علم تخصصی ، می توان مراحل ان را سپری نمود .
انجام صحیح و استاندارد هر مرحله در کارکرد دستگاه و دریافت نتایج اصولی تاثیر بسیاری دارد . به همین دلیل نیاز است تا فرد ابتدا با طرز صحیح انجام کار اشنا شده و سپس اقدام به تست نماید .

مرحله اول ، رعایت نکات پیش از ازمایش :

هر تست بنا به تجویز پزشک باید در ساعات مشخصی انجام شود . مثلا ممکن است نیاز به خونگیری در حالت ناشتا بوده و یا بعد از مصرف غذا . همچنین برخی مواد غذایی به طرز غیر واقعی منجر به تغییرات قند خون می شوند . در این حالت ، مصرف این غذا ها موقتا قند خون را افزایش و یا کاهش می دهند .
به همین دلیل ، افراد باید همواره در ساعات دقیق تست را انجام داده و رژیم غذایی تجویز شده را در این دوره رعایت کنند تا نتایجی واقعی به دست آورند .

اماده سازی دستگاه :

هر دستگاه با توجه به برند سازنده و مدل ان ، ممکن است شرایط خاصی را برای شروع احتیاج داشته باشد . اما به طور کلی ، مراحل در تمامی مدل ها یکسان می باشند . برای شروع ابتدا لازم است تا نوار های تست مخصوص به دستگاه را اماده نمود . نوار تست محصولاتی هستند که باید تنها از همان برند سازنده دستگاه تست  باشند . برای این کار نمی توان از دیگر برند ها استفاده نمود .
این استریپ ( نوار ) به گونه ای درون جعبه قرار گرفته اند که یک پایانه ان به سمت بالا بوده و برای در دست گرفتن محصول است . نوار ها نسبت به شرایط محیطی و هرگونه برخورد و تماس با دست ، فاسد شده و از اعتبار ان ها کاسته می شود . به همین دلیل باید ان ها را به نحوی از جعبه خارج نمود که تنها پایانه مخصوص ان با دست برخورد داشته باشد . سپس ان را در جهت صحیح درون دستگاه قرار داد .
جایگاه ویژه قرار گیری نوار در هر دستگاه متفاوت است . در برخی نمونه ها این بخش در بالای گلوکومتر قرار داشته ؛ و در برخی دیگر پایین یا کناره ها .
معمولا با قرار دادن نوار درون دستگاه ، سیستم ها به طور اتوماتیک روشن می شوند ؛ سپس بعد از چند لحظه صدای بوق ملایمی شنیده می شود . این صدا نشان دهنده امادگی گلوکومتر برای سنجش قند خون است . طی این چند ثانیه ، دستگاه به طور اتوماتیک کد نوار را شناسایی کرده و ان را ثبت می کند .
در نمونه های قدیمی تر ، کد ها به طور خودکار در سیستم خوانده نمی شدند . بلکه نیاز بود تا اطلاعات ان ها به صورت دستی در سیستم ثبت شود . اما نمونه های مدرن تر جهت کاهش احتمال خطا و تسهیل فرایند تست ، این کار را به صورت خودکار انجام می دهند که به ان ” اتو کدینگ ” گفته می شود . پس بعد از این مرحله می توان در راستای اماده سازی نمونه خون اقدام نمود .

اماده سازی قلم لنست :

قلم لنست محصولی جهت خروج نمونه خون از درون بافت پوست است . برخلاف نوار های تست که به صورت انحصاری به برند متعلق بودند ، قلم می تواند از همان برند و یا سایر مدل ها باشد .
قلم های مدرن به  صورت مدرج طراحی شده اند . روی این محصولات ، درجه بندی ثبت شده که می تواند از ۱ تا ۵ و یا ۱ تا ۱۲ متغیر باشد . هر درجه به معنی میزان ورود سوزن به درون پوست است . افرادی که پوست های ظریف ، نازک و حساس دارند با کمک کمترین درجات ورود سوزن نیز خون کافی از پوست انان خارج می شود . اما برخی افراد دارای پوست هایی ضخیم تر هستند . در این شرایط استفاده از درجات ضعیف منجر به خروج کافی خون نمی شود و باید درجات عمیق تری را انتخاب کنند .
بر اساس تیپ پوستی ، عمق لازم را انتخاب نمایید .
سپس یک عدد سوزن لنست از درون بسته سوزن ها جدا نمایید . سوزن لنست بر اساس نوع قلم می تواند به صورت دو پر و یا چهار پر باشد . این امر به دلیل تفاوت در پایانه ی سوزن و بخش اتصال ان به قلم است . برخی قلم ها نیاز به سوزنی دارند که پایانه ان به شکل – بوده و دو پر نامیده می شوند . در حالی که برخی دیگر نیاز به سوزن هایی دارند که انتهای ان ها به شکل + است .
این سوزن ها مجهز به درپوش و کلاهک هایی از جنس پلاستیک فشرده هستند که منجر به حفظ استریل بودن کالا شده است . به همین دلیل تا زمانی که نیاز به استفاده از سوزن وجود ندارد ، نباید ان را خارج نمود . حال بدون برداشتن کلاهک محافظ سوزن ، ان را در جهت صحیح و اصولی روی سوزن گذاشته و به ارامی فشار دهید .
سوزن های مدرن تر نیازی به پیچاندن  و چرخاندن روی قلم ندارند . بلکه تنها با فشار دادن ان در جای خود قرار گرفته و محکم می شود .  به این قابلیت ” کلیک _ ان ” گفته می شود . حالا می توان درپوش پلاستیکی را برداشته و خونگیری را اغاز نمود .

نحوه انجام صحیح خونگیری :

انجام این کار به نحو اصولی مهم ترین تاثیر را در دقت هر دستگاه دارد . ممکن است یک دستگاه از بالا ترین سطح دقت برخوردار باشد اما انجام تست به دور از شرایط استریل و صحیح ، منجر به دریافت نتایجی غلط گردد .
پیش از شروع نمونه گیری باید محل انجام این کار به طور کامل شسته شده باشند . این پاکسازی می تواند به کمک اب و صابون بوده و یا به کمک پد های الکلی . نکته مهم در این است که هیچ ماده ای نباید روی پوست باقی مانده باشد .
معمولا این نمونه می تواند از تمامی نقاط بدن دریافت شود . نوک انگشتان دست ، ساق ، بازو و … .
برای شروع دریافت نمونه خون ، قلم اماده شده را به طور کامل روی پوست تمیز قرار داده و دکمه ان را فشار دهید . صدایی شنیده شده و سوزن در عرض یک ثانیه وارد پوست شده و خارج می گردد . چند لحظه بعد نمونه خون روی پوست قرار گرفته است .
توصیه می شود افرادی که گردش خون ان ها ضعیف تر است ، مثل بانوان و یا افراد مسن ، پیش از شروع ، محل خونگیری مثل نوک انگشت دست را چند ثانیه به ارامی ماساژ دهند تا گردش خون در منطقه افزایش پیدا کند . همچنین بعد از ورود سوزن در صورتی که خون کافی روی محل مشاهده نشده بود ، به ارامی انگشت را در جهتی از  پایین انگشت به سمت بالا ماساژ دهید تا گردش خون به ان جهت هدایت شود .
نمونه باید روی نوار قرار بگیرد . با توجه به حساسیت نوار به هرگونه برخورد ، باید از تماس پوست با ان خودداری شود . در نتیجه جنس ان ها را به نحوی ساخته اند که جاذب بوده و تنها با نزدیک کردن قطره ، ان را به خود جذب می کند .
معمولا هر برند نیاز به مقداری خاصی نمونه دارد . برخی دستگاه های با کیفیت امروزی به خون کمتری در حدود ۰٫۳ میکرولیتر احتیاج دارند ؛ در حالی که برخی دیگر می توانند با ۱٫۲ میکرولیتر این کار را اغاز نمایند .
حجم کافی خون در دقت سیستم تاثیر گذار است . در صورتی که حجم کافی نباشد ، سیتسم قادر به پردازش دقیق اطلاعات نبوده و نتایجی خطا را ارائه می دهد . برخی برند ها قابلیت تشخیص حجم نمونه را دارند و  تا زمانیکه خون کافی روی نوار قرار نگرفته باشد ، عملیات پردازش را شروع نخواهند کرد .

سایر مراحل تکمیل روند تست :

در صورتی که خون به میزان کافی روی استریپ قرار گرفته باشد ، سیستم شروع به پردازش اطلاعات می کند . معمولا ظرف چند ثانیه نتایج روی مانیتور اعلام می شوند . این اطلاعات بسته به نوع دستگاه و برند سازنده ، می توانند شامل اطلاعاتی همچون :
  • میزان قند خون
  • میزان کتون خون
  • ساعت و زمان دقیق انجام تست
  • هشدار های عدم استاندارد بودن میزان قند
باشند . هشدار های امینتی استاندارد در برخی دستگاه ها تعبیه شده اند تا در صورتی که قند خون فرد از حیطه استاندارد بیشتر و یا کمتر باشد ، ان را به شخص اطلاع دهند .
اطلاعات در حافظه داخلی ثبت شده ؛ می توان نوار را از دستگاه خارج کرده و سیستم را ثبت نمود . برای خروج نوار ، معمولا دکمه هایی در بخش های کناری گلوکومتر قرار گرفته است که نوار را به بیرون پرتاب کرده و با گرفتن دکمه پاور ، می توان سیستم را خاموش کرد .
برخی دیگر از دستگاه ها ، چند لحظه بعد از ارائه نتایج در صورتی که از سیستم استفاده مجدد نشود ، به طور اتوماتیک نوار را به بیرون پرتاب کرده و مجموعه را خاموش می کنند . این کار از مزایای زیادی برخوردار است . چرا که بعد از خونگیری ، هنوز دست به نمونه خون اغشته است و خارج کردن نوار های باریک و خاموش کردن مجموعه می تواند منجر به الوده شدن دستگاه نیز گردد . همچنین در صورتی که روی سطح خارجی گلوکومتر الودگی وجود داشته باشد ، می تواند به صورت عفونت از محل زخم وارد پوست شود .
این خروج اتوماتیک و خاموشی ، کمک می کند تا کمترین احتمال برخورد دست با مجموعه ایجاد شود .

چگونه با دستگاه قند خون کار کنیم  ؟ طرز استفاده از دستگاه تست قند خون

طرز استفاده و اندازه گیری قند با دستگاه قند خون : دستگاه تست قند خون ، یکی از مهم ترین تجهیزات پزشکی می باشد . این وسیله از سالیان پیش نه تنها در مراکز خدمات درمانی ، بلکه در منازل شخصی نیز حضور پررنگی داشته و تقریبا تمامی خانواده ها از این وسیله خریداری نموده اند . دستگاه تست قند خون ، با بررسی خون مویرگی تازه ، میزان گلوکوز موجود در خون افراد را روی مانیتور نمایش می دهد .
افراد دیابتی باید مرتبا خون خود را بررسی نموده و آن را تحت کنترل داشته باشند . البته نه تنها افراد دیابتی ، بلکه افرادی که در حالت پیش دیابت هستند ، افرادی که به بیماری های زمینه ای مبتلا می باشند ، بانوان باردار و حتی افراد سالم نیز باید مرتبا قند خون خود را چک نمایند . چکاپ منظم قند خون کمک می کند تا از تشدید بیماری جلوگیری شده و بدن بتواند گلوکز خون را حد طبیعی و نرمال حفظ نماید .
در سال های پیش ، برای بررسی قند خون نیاز بود تا افراد به مراکز درمانی و آزمایشگاه ها جهت تست قند خون مراجعه کنند . اما با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های تست قند خون ، نیاز به مراجعه ی به مراکز درمانی به حداقل رسید و اکنون هر فرد می تواند در منزل ، در تعداد و ساعات دلخواه ، این تست را انجام دهند . به خصوص در شرایط فعلی و بحران های همه گیری کرونا ، عدم خروج افراد از منزل با کمک این تجهیزات پزشکی خانگی بهبود بخشیده شده .

اندازه گیری قند با دستگاه تست قند خون

طرز استفاده و اندازه گیری قند با دستگاه تست قند خون بسیار آسان بوده و نیازی به تجهیزات و دانش خاص وجود ندارد . همچنین این وسیله از تمامی داروخانه ها ، فروشگاه های کالای پزشکی ، سایت های فروشگاهی آنلاین معتبر مانند تجهیزات پزشکی بی گزند و … قابل خریداری بوده و برای خرید ، نیازی به نسخه ی پزشک وجود ندارد . همچنین قابل ذکر است که دستگاه های تست خانگی ، دارای کمترین میزان خطا بوده و نتایج ارائه شده توسط این دستگاه ها ، با نتایج آزمایشگاهی برابری می کند .
نکته ی مهم در ارتباط با دریافت بهترین نتایج ، نحوه ی خونگیری و زمان انجام این کار است . معمولا پیش از خرید ، مشاوره هایی در ارتباط با نحوه ی کار با دستگاه ارائه شده و پزشک نیز توصیه های لازم را در ارتباط با زمان و شرایط تست ارائه می دهد . برخی ساعت ها معمولا زمان های مناسبی برای انجام تست نمی باشند . به عنوان مثال ، بعد از ورزش ، هنگامی که شخص تحت شرایط استرس و اضطراب است ، بعد از استحمام ، بلافاصله بعد از بیدار شدن ، بعد از مصرف الکل و دخانیات و … . در این شرایط ، بدن با کاهش یا افزایش قند خون به صورت موقتی روبرو می شود . در نتیجه ، داده ها با رقم واقعی مغایرت داشته و نمی توان به این ارقام اعتماد نمود . در این وضعیت نیاز است تا آزمایش را چندین ساعت بعد مجددا تکرار نمود .

جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق شماره های ثبت شده با ما تماس بگیرید 
دستگاه های تست قند خون خانگی در برند ها و انواع مختلفی موجود هستند . هر بند سعی بر این داشته با افزودن ویژگی های منحصر به فرد و جذاب ، مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب نماید . به عنوان مثال ، برخی برند ها مناسب خانواده هایی هستند که چند کاربر به طور همزمان قصد استفاده از محصول را دارند . برخی دیگر ، دارای مانیتور هایی بزرگ تر و واضح تر هستند تا برای افرادی که مسن بوده و یا از ضعف بینایی برخوردارند ، مشکل خواندن نتایج اسان تر شود . برخی از این دستگاه ها مجهز به الارم هایی هستند که زمان انجام تست را نشان می دهند . این نوع دستگاه با تنظیم الارم ( تعداد الارم ها معمولا از ۱ تا ۵ عدد در روز است ) به فرد اعلام می کند که در این زمان باید خونگیری انجام شود .

محبوب ترین دستگاه های تست قند خون 

زمان انجام خونگیری باید طبق دستور پزشک صورت بگیرد . پزشک متخصص اعلام می کند که شخص در ساعات ابتدایی صبح به صورت ناشتا ازمایش دهد ؛ یا بعد از مصرف غذا ؛ یا چندین بار در ساعات مشخص از روز و … . انجام تست در هر ساعت ، حاوی اطلاعات خاصی می باشد . به عنوان مثال ، در ساعات ناشتا ، گلوکز خون در حالت پایه قرار دارد و خونگیری در این ساعات ، قند خون پایه را نشان می دهد . همچنین در مقابل ، بلافاصله بعد از صرف غذا تا ۲ ساعت پس از آن ، بدن در حالتی قرار دارد که بیشترین میزان قند خون را تجربه می کند . این میزان قند خون در واقع ، واکنش بدن به ترکیبات غذا است . به طور کل این آزمایش می تواند در ساعات ابتدایی صبح ، پیش از مصرف وعده ی غذایی ، پس از مصرف وعده ی غذایی ، و ۱۲ ساعت بعد از اخرین وعده ی غذا انجام شود . معمولا پزشکان برای بررسی دقیق گلوکز خون ، تست در ۱۲ ساعت بعد از اخرین وعده ی غذا را توصیه می کنند .

طرز استفاده و اندازه گیری قند با دستگاه تست قند خون
طرز استفاده و اندازه گیری قند با دستگاه تست قند خون

بعد از هماهنگی با پزشک در ارتباط با بهترین ساعت انجام تست ، نحوه ی خونگیری در منزل مهم ترین گام برای دریافت نتایج واقعی و دقیق است .
از دیگر نکات مهم برای تست قند خون ، منطقه ی خونگیری است . معمولا خونگیری از انگشتان دست صورت می گیرد . اما می توان این خون را از مناطق دیگر بدن نیز دریافت نمود . البته تحقیقات نشان داده که داده های گلوکز خون در نقاط مختلف بدن ، متفاوت می باشند ؛ به همین دلیل نیاز است تا پیش از تغییر منطقه از انگشتان دست به سایر محل های بدن ، با پزشک نیز مشورت نمود . ممکن است پزشک مناطقی همچون بازو ، کف دست ، و … را توصیه نماید . در هر صورت ، منطقه ی مورد نظر باید عاری از رگ های برجسته ، بدون مو ، بدون چربی و … باشد تا داده ها با خطا نمایش داده نشود .

طرز استفاده و اندازه گیری قند با دستگاه تست قند خون به صورت مرحله به مرحله

با فراهم سازی تمامی شرایط و امادگی کامل برای خونگیری ، می توان تست را شروع نمود .

  1. در مرحله ی اول ، نیاز است تا دست ها و محل خونگیری با اب و صابون و یا پد الکلی به طور کامل پاکسازی شوند . وجود هرگونه مواد خوراکی ، چربی ، عرق و … در محل خونگیری ، نتایج را متفاوت اعلام خواهد کرد . در نتیجه پاکسازی محل ، کمک می کند تا داده هایی به دست آید که دارای کمترین میزان خطا هستند .
  2. بعد از شستن دست ها ، نیاز است تا قلم خونگیری و دستگاه اماده شوند . برای آماده سازی قلم خون گیری ، ابتدا قلم را از دستگاه جدا کرده و سوزن را درون آن بگذارید . سوزن باید به درستی درون دستگاه قرار بگیرد . در این مرحله می توان عمق نفوذ سوزن به درون پوست را تعیین نمود .
  3. دستگاه های مدرن امروزی ، به خون کمی احتیاج دارند در نتیجه تا اعماق کمی از پوست فرو می روند ؛ در حالی که دستگاه های قدیمی ، به خون بیشتری احتایج داشته و تقریبا دو برابر عمیق تر وارد پوست می شدند که این مساله طبیعتا درد بیشتری برای فرد به همراه داشت .
    میزان تعیین عمق نفوذ به درون بدن ، به نوع پوست افراد بستگی دارد . افرادی که پوست های نازک و حساس دارند ، به راحتی و با کمترین عمق ، سوزن می تواند خون کافی را از آنان دریافت نماید . اما افرادی که پوست هایی ضخیم دارند ، باید سوزن عمیق تر وارد پوست آنان شود . در صورت دریافت خون نا کافی و کم توسط دستگاه ، سیستم ارورر داده و یا نتایج غیر قابل اعتماد خواهند بود .
    معمولا روی دستگاه ها ، هنگام تنظیم عمق سوزن ، درجه ی نفوذ به صورت ارقامی مدرج نمایش داده شده است :
    افرادی که دارای پوست های نازک و حساس هستند : درجه ی ۰ و ۱
    افرادی با پوست های معمولی : درجه ی ۲ و ۳
    افرادی با پوست های ضخیم : درجه ی ۴ و ۵
    درجه ی ۴ و ۵ به معنی بیشترین میزان نفوذ سوزن به پوست است .
  4. بعد از تنظیم عمق سوزن و نیز ، اماده سازی محل خونگیری ، باید نوار قند خون را به درون دستگاه وارد کنید . با وارد کردن نوار قند خون ، صدای بوق ملایمی شنیده شده و سیستم به طور خودکار ، فعال می شود . در این شرایط می توان تست را اغاز نمود . بهتر است برای این که خون کافی از دست خارج شود ، انگشت را چند ثانیه به آرامی از پاینن به بالا ماساژ دهید تا گردش خون در منطقه افزایش پیدا کند .
    بعد از انجام این کار ، قلم را روی پوست قرار داده و سوزن را بزنید . خون خارج شده از انگشت را روی نوار بریزید و انگشت خود را نگه دارید تا نوار کاملا به خون اغشته شود . در صورتی که خون به طور کامل روی نوار قرار نگیرد ، داده ها می توانند خارج از محدوده ی تعریف شده و غلط باشند .
  5. با قرار گرفتن خون روی کیت ، نتایج ظرف مدت چند ثانیه روی مانیتور دستگاه نمایش داده می شوند . این سرعت اعلام نتایج در برند های مختلف ، متفاوت بوده و ممکن است از چند ثانیه تا حتی ۱ دقیقه نیز به طول بیانجامد . پس از مشاهده ی نتایج ، نوار را از دستگاه خارج کرده و دستگاه را خاموش نمایید .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

طرز استفاده و اندازه گیری قند با دستگاه تست قند خون
طرز استفاده و اندازه گیری قند با دستگاه تست قند خون

در جدید ترین تکنولوژی دستگاه های تست قند خون ، اطلاعات برای چندین داده ی اخیر ثبت می شود . به عنوان مثال ، برخی برند ها می توانند تا ۱۰۰۰ داده را نیز ثبت نمایند . این شرایط برای افرادی مناسب است که همزمان چندین کاربر در منزل از دستگاه استفاده می کنند ؛ و یا افرادی که نیاز دارند تا اطلاعات را ثبت کرده و با تفسیر نتایج ، روند درمان خود را بررسی نمایند .
لازم به ذکر است که احتمال ایجاد خطا در برخی تست ها وجود دارد . گاهی اوقات ، تنظیم نبودن باتری و یا ضعیف بودن ان ، ممکن است ارورر هایی در ارتباط با اتصال وسیله صادر کند .
چرب بودن ، الوده بودن دست به مواد غذایی و فراموش کردن شست و شوی کامل دست ، می تواند نتایجی بسیار بالا تر از حد عادی ارائه دهد .
نصب غیر اصولی نوار تست نیز مشکلات خود را دارد .
دستگاه ها معمولا نسبت به رطوبت های خیلی زیاد ، دمای بسیار کم و یا بسیار پایین حساس بوده و انجام تست در این شرایط ، نتایج را با میزان زیادی از خطا روبرو می کند . در نتیجه بهتر است تست را در محدوده ی دمایی بین ۵ تا ۴۵ درجه ی سانتی گراد انجام دهید .
به طور کلی ، توصیه می شود در صورت تمایل به بررسی گلوکز خون در منزل ، دستگاه هایی با کیفیت از برند های سرشناس خریداری کرده ؛ و این خرید را از محل هایی انجام دهید که پروانه های لازم از اداره ی کل تجهیزات پزشکی دریافت نموده باشند . چرا که این وسیله مستقیما با سلامت افراد مرتبط بوده و خرید یک کالای مرغوب و با کیفیت ، می تواند نقش مهمی در ارتقا سلامت اشخاص داشته باشد .
دستگاه تست قند خون از ابعاد کوچکی برخوردار است و دارای وزن کمی می باشد . در نتیجه توصیه می شود افراد ان را مرتبا با خود همراه داشته و در ساعات مقرر طبق تجویز پزشک ، خونگیری را انجام دهند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *