شکم بند بارداری ضد امواج

شکم بند بارداری ضد امواج : بی گزند بمانید !

شکم بند بارداری ضد امواج

شکم بند بارداری ضد امواج چیست و اصلا چرا باید زنان باردار از این نوع شکم بند ها در طول دوران بارداری خود استفاده کنند؟ در این مطلب قرار است به توضیح شکم بند بارداری ضد امواج و دلیل استفاده از آن بپردازیم.
شاید بسیاری از شما تا به حال نمی دانستید که در دوران بارداری میتوان از شکم بند های ضد امواج نیز استفاده کرد. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده از طیف های وسیع امواج رادیویی و فرکانس های ماهواره ای، هر فرد در معرض امواج زیادی قرار می گیرد. به طور قطع زنان باردار بیشتر در معرض خطرات مربوط به این نوع امواج قرار می گیرند و تاثیر بیشتری بر آنها خواهد داشت.
این امواج می تواند مشکلات متعددی را حتی برای افراد دیگر نیز به وجود آورد. به طور مثال می توانیم مشکلاتی از جمله
  • سرطان،
  • سقط جنین،
  • نقص سیستم ایمنی بدن،
  • افسردگی،
  • فراموشی،
  • اوتیسم و
  • خستگی های مزمن

را به این نوع امواج ربط دهیم.

پس با توجه به مشکلاتی که از این طریق می تواند برای هر زن بارداری به وجود بیاید، محققان و متخصصان تصمیم گرفتند محصولی طراحی و تولید کند که بتواند در برابر امواج های مختلف از زنان و جنین آنها مراقبت کند.
برای مشاهده انواع شکم بند های بارداری بر روی لینک زیر کلیک کنید

اما هدف از طراحی این نوع شکم بند ها چیست؟

معمولا شکم بند های بارداری برای جلوگیری از افتادگی شکم و کاهش دردهای مزمنی که در ناحیه کمر و شکم پیش می آید استفاده می شود اما شکم بند های ضد امواج علاوه بر موارد گفته شده از جنین در مقابل امواج موجود در محیط نیز محافظت کرده و سلامت جنین و مادر را تضمین می کند.

ویژگی های مهم شکم بند بارداری ضد امواج چیست؟

این نوع شکم بند ها ویژگی ها و کاربرد های زیادی دارند و می توانند برای زنان باردار بسیار مفید باشند. با توجه به هدفی که دارید می توانید ویژگی های آن را بررسی کرده و از انتخاب این نوع شکم بند اطمینان حاصل کنید. در اینجا به برخی از ویژگی ها و کاربرد های مهم این نوع شکم بند ها اشاره می کنیم:
  • ضد امواج بودن: از اصلی ترین دلایلی که هر زن باردار این نوع شکم بند را انتخاب می کند خاصت ضد امواج بودن آن است. هر مادری در ابتدا فرزندی سالم می خواهد. پس با توجه به خطراتی که در محیط زندگی ما وجود دارد استفاده از این نوع شکم بند ضروری می باشد. چرا که استفاده از این نوع شکم بند ها باعث می شود تاثیر امواج بر جنین کاهش پیدا کند و مادر دوران بارداری خود را با آرامش بیشتری طی کند.
  • جلوگیری از تشدید کشیدگی پوست شکم: به طور قطع می دانید که در دوران بارداری با توجه به افزایش حجم شکم، پوست آن کشیده می شود. این کشیدگی در ماه های آخر به وضوح دیده خواهد شد. استفاده از این نوع شکم بند ها به دلیل بافت آن می تواند تا حدودی از کشیدگی بیش از حد پوست شکم زنان باردار جلوگیری کند.
  • کمتر شدن درد شکم یا کمر: یکی از عوارضی که تقریبا تمام زنان باردار با آن درگیر هستند کمردرد های شایع در دوران بارداری می باشد. در واقع برخی از زنان باردار تنها به دلیل خلاص شدن از این نوع درد ها از شکم بند بارداری استفاده می کنند. اما شکم بند های ضد امواج علاوه بر محافظت در برابر امواج به کاهش درد های کمر، لگن و شکم نیز کمک می کند.
  • قابل تنظیم بودن شکم بند بارداری ضد امواج: یکی از مواردی که در هنگام خرید هر نوع شکم بند باید به آن توجه داشته باشیم، راحت بودن و قابل تنظیم بودن آن می باشد. به دلیل اینکه در طول بارداری سایز شکم افزایش پیدا می کند، شکم بندهایی که انتخاب می کنید می بایست قابلیت تنظیم داشته باشد و مهم تر از همه اینکه هر فرد خود به راحتی بتواند آن را بپوشد و درآورد.
  • قابل شستشو بودن: شکم بند های بارداری ضد امواج قابل شست و شو هستند اما با توجه به جنس آنها طرز شست و شوی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. معمولا توصیه می شود که این نوع شکم بند ها را با آب سرد و صابون بشویید و برای شستن آنها از ماشین لباس شویی استفاده نکنید. نکته مثبتی که در مورد این نوع شکم بند ها وجود دارد این است که شکم بند های ضد امواج ثبات زیادی در برابر شست و شو دارند و لازم نیست نگران خراب شدن جنس آنها باشید.
  • کمک به کاهش درد و یا کشیدگی پوست پس از زایمان: شکم بند های بارداری ضد امواج را می توان بعد از زایمان نیز استفاده کرد. چرا که ممکن است درد های کمر و لگن بعد از زایمان حتی بیشتر شوند. با استفاده از این شکم بند می توان به کاهش درد بعد از زایمان و هچنین بهبود وضعیت کشیدگی پوست کمک کرد.
شکم بند بارداری ضد امواج
شکم بند بارداری ضد امواج

نکاتی در هنگام استفاده از شکم بند های بارداری ضد امواج:

بهتر است اگر پزشک به شما استفاده از این نوع شکم بند ها را توصیه کرد، نکات مربوط به آن ها را نیز بپرسید و از پزشک بخواهید برای شما توضیح دهد. اما در اینجا نیز نکات مهمی را به شما یادآور می شوید:

  • بهتر است که از سفت بستن کمربند حتما خودداری کنید چرا که شما نمی خواهید به هیچ عنوان به جنین شما آسیبی وارد شود. در واقع سفت بستن شکم بند در دوران بارداری ضربان قلب جنین را مختل خواهد. کرد.
  • بهتر است که در هنگام خواب از شکم بند استفاده نکنید. می توانید در هنگام خواب در محیط سالم تری قرار بگیرید و مثلا می توانید تلفن همراه خود را خاموش کرده و یا از وای فای منزل دور بمانید.
  • در مورد مدت زمان استفاده از شکم بند های ضد امواج با پزشک خود مشورت کنید. اما به طور قطع هر چقدر که بیشتر در محیط هایی با میدان مغناطیسی بیشتر قرار بگیرید، مدت زمان استفاده از شکم بند نیز افزایش پیدا می کند.
  • در صورتی که پزشک شما اجازه دهد و مانعی نباشد می توانید در هنگام عکسبرداری با اشعه ایکس از این نوع شکم بند ها استفاده کرده تا از خود و جنین در برابر امواج محافظت کنید.

شکم بند بارداری ضد امواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *