شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی 

شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی : بی گزند بمانید
واردات تجهیزات پزشکی یکی از فعالیت های مجازیست که در راستای ارتقا سطح خدمات پزشکی و سلامت افراد جامعه صورت گرفته است . این کار زیر نظر اداره ی کل تجهیزات پزشکی اداره می شود و ضوابط خاصی برای آن وجود دارد .

نحوه دریافت مجوز برای شرکت های وارد کننده کالای پزشکی

شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی باید توسط این ارگان ، تایید شوند و در صورت تایید فرد یا شرکت وارد کننده ی این اقلام ، کدی تحت عنوان کد IRC دریافت خواهند کرد . کد IRC به معنی صدور مجوز واردات تمامی کالاهای پزشکی می باشد و تنها افراد و شرکت های معتبر و دارای صلاحیت قادر به دریافت آن می باشند .
شرکت هایی که مایل به دریافت کد واردات تجهیزات پزشکی هستند ، می توانند این کار را از طریق سایت www.Imed.Ir انجام دهند . با ورود به این سایت ، کافیست که به بخش سامانه ی تجهیزات پزشکی وارد شده و از طریق آیکون عضویت و ثبت نام ، برای دریافت کد اقدام کنند . با ورود به این بخش ، نیاز به تکمیل یک فرم الکتریکی وجود دارد که با تکمیل آن ، شرکت یا فرد ، یک رمز عبور و کد کاربری دریافت خواهد کرد . از طریق این کد ، می توان مدارک مورد نیاز را در سامانه ی ترخیص گمرک بارگذاری کرد .
قوانین دریافت پروانه ی واردات کالا های پزشکی سختگیرانه هستند و نیاز به عبور از فیلتر های متعددی وجود دارد تا کد مورد نظر دریافت شود . یکی از مهم ترین شرایط ورود یک کالا به درون کشور ، این است که کالا در کشوری که ساخته شده ، مورد استفاده قرار بگیرد . این امر ، به نوعی تضمین کننده ی کیفیت کالاست . یک کالا علاوه بر دریافت مجوز از طرف سازمان کل تجهیزات پزشکی ، باید از نظر وزارت بهداشت نیز مورد تایید باشد .
وارد کردن محصولات پزشکی علاوه بر دریافت کد واردات ، نیازمند سپری کردن مراحل ترخیص کالا از گمرک نیز می باشد . مهم ترین گمرک های کالا های پزشکی ، گمرک بندر عباس ، خرمشهر و فرودگاه امام می باشد .
بعد از دریافت کد ، واردات کالا های پزشکی و ترخیص اجناس از گمرک های مربوط به تجهیزات پزشکی ، شرکت می تواند از طریق کارشناسان بازاریابی ، با ارگان ها و بخش های متعددی قرارداد بسته و کالا ها را به آنان به فروش برساند .

این مطلب را هرگز از دست ندهید : شرکت پخش عمده تجهیزات پزشکی

شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی

مشتریان شرکت های وارد کننده لوازم پزشکی

مشتریان هدف این کالا ها می توانند بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، کلینیک های دندانپزشکی ، فیزیوتراپی و … باشند . حتی برخی از این محصولات می توانند توسط سایت شرکت به صورت آنلاین و برای عموم مشتریان قابل خریداری باشد .

فروش محصولات ممکن است به صورت عمده و یا خرده ، به صورت حضوری و یا آنلاین به فروش برسد که این شرایط به سیاست های کاری هر شرکت بستگی دارد . علاوه بر این ، فروش می تواند مستقیما توسط شرکت صورت بگیرد ولی گاهی اوقات ، شرکت ها افراد یا بخش های زیر شاخه ای را برای فروش محصولات در نظر می گیرند و فعالیت های شرکت اصلی به واردات محصولات محدود می شود .
واردات کالا های پزشکی ، نیاز به سرمایه ی اولیه ی زیادی داشته ولی در نهایت سود قابل توجهی به همراه خواهند داشت . چرا که جامعه نیاز بالایی به محصولات پزشکی دارد و درخواست های زیادی از سمت بیمارستان ها ، درمانگاه ها و … برای این اقلام ثبت می شود . البته یکی از مهم ترین کلید موفقیت در این زمینه ، استفاده از متخصصین و افراد مجرب در حوزه ی پزشکی و کالا های پزشکی می باشد . بعد از واردات موفقیت آمیز کالاهای با کیفیت و مورد نیاز جامعه ، بازاریابی اصولی و حرفه ، دومین کلید موفقیت است . فروش محصولات به صورت عمده و عدم انبار شدن اجناس ، سود زیادی را به سمت شرکت روانه خواهد کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *