راههای پیشگیری دیابت

راههای پیشگیری دیابت : با دستگاه تست قند خون  ،  بی گزند ، بی گزند بمانید

 

راههای پیشگیری دیابت

راههای پیشگیری دیابت : دیابت بیماری در انواع مختلف است که می تواند از طریق وراثت و یا خود شخص ، ایجاد گردد . دیابت نوع ۱ ، نوع ۲ و دیابت بارداری از جمله انواع این بیماری هستند .

  1. دیابت نوع ۱ ، بیماری خود ایمنی بوده و صدمات وارد شده به بدن در آن ، بدون بازگشت است .
  2. دیابت نوع ۲ ، از نوع مقاومت به انسولین بوده و از نوع اکتسابی می باشد . افراد چاق و دارای اضافه وزن ، عدم تحرک و نیز ژنتیک می تواند موجب بروز این نوع گردد .

دیابت بارداری فقط در حین بارداری رخ می دهد و پس از زایمان ، با مصرف دارو های خاص ، کاهش وزن و حفظ فعالیت های بدنی ، قابل رفع شدن می باشد .
گرچه ژنتیک مهم ترین عامل این بیماری است ، اما عدم رعایت برخی نکات ، می تواند فرد را به سرعت به سمت دیابت پیش ببرد . برای ابتلا به دیابت ، سن و شرایط خاصی نیاز نیست و تمامی افراد ممکن است به آن مبتلا شوند . به همین دلیل توصیه می شود تا با رعایت برخی نکات و حفظ یک برنامه ریزی دقیق ، از ابتلا به آن جلوگیری کرد .

راههای پیشگیری دیابت
راههای پیشگیری دیابت

ورزش :

پایین آوردن قند خون با ورزش : با توجه به این که افراد چاق و دارای اضافه وزن ، بیش از سایر افراد در معرض ریسک ابتلا به دیابت قرار دارند ، ورزش و فعالیت های بدنی از مهم ترین گام ها برای جلوگیری از دیابت به شمار می رود . ورزش کمک می کند تا تناسب اندام حفظ شده و از تجمع توده های چربی در بدن جلوگیری شود . اختصاص دادن ساعاتی از روز به فعالیت های بدنی ، کمک می کند تا فعالیت های قلب بهبود یافته ، قند خون و فشار خون تنظیم شده ، و خون از سایر مواد اضافی پاکسازی شود . همچنین با توجه به این که ورزش باعث کاهش استرس می شود ، می تواند روی فعالیت های مغزی نیز اثر گذار باشد .

حفظ رژیم غذایی سالم :

برخی غذا ها گرچه از طعم مطلوبی برخوردارند ، اما با ورود به سفره ی غذایی و تبدیل شدن به عادت غذایی ، می توانند بدن را به سمت بیماری سوق دهند . غذا های حاوی شکر زیاد ، غذا های فراوری شده ، فست فود ها ، غذا های چرب و … ، معمولا از طعم خوبی برخوردار هستند ؛ اما مصرف آن ها در تمامی وعده های غذایی ، خطرات زیادی به همراه خواهد داشت . جایگزینی این مواد با مواد غذایی حاوی فیبر بالا ، پروتئین ها ، مواد غذایی غیر فراوری شده ، غذا های کم چرب یا بدون چربی ، و نیز بدون شکر ، بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از دیابت می باشند .

راههای پیشگیری دیابت و نکات مهم

رعایت این موارد در کاهش ابتلا به دیابت می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد . مواردی از جمله :

  • مصرف منظم ویتامین دی
  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی و اجتناب از دخانیات
  • نوشیدن منظم آب
  • خواب و استراحت کافی
  • افزایش گیاهخواری

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *