دیابت نوع دو ( ۲ )

دیابت نوع دو ( ۲ ) لوازم پزشکی بی گزند مرجع فروش سرنگ انسولین و دستگاه تست قند خون  و نوار تست قند خون  در ایران است 

دیابت نوع دو ( ۲ )

دیابت انواع مختلفی داشته و با شدت های متفاوتی ، افراد را درگیر می کند . در برخی از انواع این بیماری ، ممکن است دیابت موقتی بوده و یا مادام العمر به طول بینجامد . یکی از انواع این بیماری که معمولا بزرگسالان را تحت هدف قرار می دهد ف دیابت نوع ۲ است . دیابت نوع ۲ با نام های ” دیابت شیرین ” و یا ” دیابت غیر وابسته به انسولین ” نیز شناخته می شود .
در حالت طبیعی ، بدن گلوکز ( قند ) دریافتی از بدن را تبدیل به انرژی می کند ؛ سپس این انرژی را برای سوخت و ساز سلولی مورد استفاده قرار می دهد . اما در شرایط ابتلا به دیابت نوع ۲ ، گرچه گلوکز در خون به میزان بالایی وجود دارد ، اما هورمون انسولین در بدن کاهش یافته است . هورمون انسولین عامل تبدیل گلوکز به انرژی است .
عوامل متعددی می توانند منجر به ابتلا به دیابت نوع ۲ گردند . از رایج ترین علل ها می توان به :

  • افزایش سن ( بیش از ۴۵ سال )
  • ژنتیک و سابقه ی ابتلا به این بیماری در خانواده
  • چاقی و عدم تحرک
  • بیماری های زمینه ای مثل فشار خون بالا
  • داشتن چربی خون
  • و … .

تمامی این عوامل می توانند روند ابتلا به دیابت نوع ۲ و یا تشدید بیماری را افزایش دهند .
معمولا ابتلا به این بیماری در مراحل اولیه ، همراه با علائم خاصی نیست . اما با تشدید گرفتن بیماری ، علائم نیز ظهور پیدا می کنند . البته این وضعیت در فردی به فرد دیگر متفاوت است . همچینن شدت علائم نیز بسته به شخص ، می تواند متغیر باشد .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

معمولا از رایج ترین علائم ظهور دیابت نوع ۲ می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • احساس تشنگی زیاد به صورت مداوم
  • احساس گرسنگی
  • تکرر ادرار
  • خستگی ، ضعف و بیحالی

این عوامل ممکن است از بدو ابتلا به دیابت ، یعنی شرایط پیش دیابت یا مرز ، در شخص نمایان شوند . اما ممکن است تا رسیدن به مرحله ی دیابت کامل نیز مشخص نشوند . با شدت یافتن بیماری ، علائم نیز شدت بیشتری یافته و ممکن است به مرور روی سایر ارگان های بدن نیز اثرات مخرب خود را اعمال کنند . به عنوان مثال ، اصلی ترین آسیب وارد شده به بدن در هنگام ابتلا به دیابت ، اسیب به چشم ها است . در این وضعیت ، به مرور میزان بینایی فرد کاهش می یابد . همچنین آسیب به بافت های پوستی ، کلیه ، کبد ، قلب و سایر بخش های بدن نیز حائز اهمیت است .

نحوه کنترل این نوع دیابت 

هرچقدر که تشخیص زودتر صورت بگیرد ، درمان های لازم ، اسان تر بوده و بیماری بهتر می تواند مورد کنترل قرار بگیرد . به همین دلیل ، بهتر است افرادی که ریسک بالایی برای ابتلا به دیابت دارند ، به طور مداوم و حداقل روزانه یک بار ، قند خون پایه ی خود را اندازه گیری نمایند .
به طور کلی ، اندازه گیری قند خون در هر ساعت از شبانه روز می تواند انجام بگیرد . اما برای یافتن وضعیت کلی قند خون ، قند خون پایه مورد بررسی قرار می گیرد . برای این منظور ، در ساعات ابتدایی صبح به صورت ناشتا ، باید نمونه ی خون تازه ی مویرگی توسط دستگاه های تست قند خون مورد سنجش قرار بگیرد .
دستگاه های تست قند خون خانگی ، با ورود سوزن لنست ، باعث می شوند که مقدار ۰٫۲ الی ۰٫۸ میکرو گرم خون از انگشت خارج شود . این خون باید روی نوار تست قند خون ریخته شده و درون کیت سنجش قرار بگیرد . ظرف مدت چند ثانیه ، نتایج مشخص می شوند . حدود نرمال قند خون باید بین ۹۰ الی ۱۰۰ و کمتر باشد . قند خون پایین تر از ۱۰۰ ، معمولا خطراتی را به همراه ندارد . اما با افزایش آن ، تهدید های سلامتی افزایش پیدا می کند . رسیدن قند خون ناشتا به رقم ۱۲۶ میلی گرم بر دسی لیتر ، به معنی ابتلا به این نوع دیابت می باشد .

دستگاه های تست قند خون

و… می توانید از طریق سایت بی گزند تهیه کنید

دیابت نوع دو ( 2 )
دیابت نوع دو ( ۲ )

مدیریت ، کنترل ، و درمان بیماری ارتباط مستقیمی با تشخیص به موقع بیماری دارد . در شرایطی که هنوز مراحل ابتدایی ورود به دیابت باشد ، با کمک تغییراتی در رژیم غذایی ، افزایش فعالیت بدنی ، تغییر سبک زندگی و … قابل اصلاح می باشد . در این زمان ، توصیه می شود که فرد روزانه ساعاتی را به ورزش اختصاص دهد . چرا که فعالیت و کاهش بدنی تاثیر چشمگیری در کاهش قند خون دارند . همچنین با کاهش چربی خون و کاهش وزن ، می توانند مهم ترین عامل دیابت نوع دو یعنی چاقی را حذف کنند .
. علاوه بر این ، مصرف برخی غذا های برای شخص ممنوع شده و در عوض ، برخی دیگر از غذا های می توانند به کاهش قند خون کمک کنند . در این دوره ، مصرف غذا های چرب ، شیرین و حاوی کربوهیدرات ممنوع است . این غذا ها باید با موادی جابجا شوند که حاوی فیبر و ویتامین ها است . مثل انواع میوه و سبزیجات .
همچنین نیاز است تا سبک زندگی فرد به نحوی تغییر کند که حتی الامکان از استرس ، تنش و اضطراب دور باشد .
این عوامل می توانند به نحو چشمگیری ، در درمان و یا کنترل بیماری موثر باشند . اما در برخی مراحل ، علاوه بر موارد بالا ، نیاز به مصرف دارو های شیمیایی ، تزریق انسولین و … وجود دارد . این مراحل ، انواع پیشرفته تر بیماری هستند که با کمک روش های ذکر شده ، به تنهایی قابل درمان نیستند .
افرادی که به دیابت مبتلا می شوند ، باید به طور روزانه توسط دستگاه های تست قند خون ، وضعیت سلامت خود را بررسی نمایند . گرچه این اقدام معمولا صبح ها انجام می گیرد تا قند خون پایه را نشان دهد ؛ اما در برخی شرایط ممکن است پزشک توصیه کند که این کار چندین مرتبه در طول روز انجام شود . چرا که انجام تست در هر بازه ی زمانی ، حاوی اطلاعات خاصی است . به عنوان مثال ، دو الی چهار ساعت پس از مصرف غذا ، واکنش بدن به قند موجود در وعده ی غذایی مشخص می شود . با کمک این اطلاعات ، می توان دریافت که میزان قند موجود در غذا از حد مجاز بیشتر بوده ؟ و ایا بدن با مصرف این غذا قند زیادی را در خود ذخیره نموده است ؟
همچنین برخی از ساعات روز معمولا ساعات خوبی برای انجام تست نیستند . به عنوان مثال ، بلافاصله بعد از ورزش ، برای تست قند خون مناسب نیست . توصیه می شود این تست حدود ۲ ساعت بعد از ورزش و رسیدن به حال استراحت باشد . چرا که بعد از ورزش ، استحمام و سایر فعالیت های بدنی ، قند خون افت نسبی خواهد داشت . این افت قند خون موقتی بوده و میزان قند واقعی نیست . با گذشت زمانی در حدود دو ساعت ، مقدار واقعی قند خون مشخص می شود .
در نهایت ، توصیه می شود تمامی افراد به خصوص گروه های پر ریسک ، همواره حتی در حال سلامتی نیز قند خون خود را مرتبا تحت نظر داشته باشند تا در شرایطی که افزایش قند خون مشاهده شد ، بتوان آن را در مراحل پیش دیابت و در خط مرز ، به راحتی کنترل نمود .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *