دستگاه دیابت سنج

دستگاه دیابت سنج  با دستگاه تست قند خون  ،  بی گزند ، بی گزند بمانید

دستگاه دیابت سنج

دستگاه دیابت سنج : موضوع مورد بحث در این متن دستگاه دیابت سنج میباشد. با بالا بودن قند خون در بدن دیابت ایجاد می شود. این بیماری دو علت دارد اولین علت آن این است که لوزالمعده توانایی ترشح کافی انسولین را ندارد و یا سلول ها نمی توانند نسبت به انسولین ترشح شده واکنش نشان داده و قند خون را مصرف کنند.
انسولین باعث می شود که قند در بدن مصرف شود در صورتی که مقدار انسولین در بدن کمتر شود قند خون افزایش می یابد.
پیشگیری و کنترل در بهبود این بیماری بسیار کمک کننده می باشد می تواند با داشتن برنامه غذایی منظم و رژیم غذایی مناسب انجام ورزش روزانهو کنترل قند خون در خانه و مصرف داروهای تجویز شده و همچنین ترک سیگار به روند بهبودی کمک کرد.

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

کنترل قند خون با دستگاه دیابت سنج

مهمترین کاری که فرد بیمار می تواند در منزل انجام دهد کنترل قند خون خود با استفاده از دستگاه دیابت سنج می باشد. این روش کمک می‌کند تا فرد با کنترل روزانه قند خون خود مقدار انسولین دریافتی خود را نیز کنترل نماید و همچنین بتواند میزان مصرف غذاها و خوراکی های خود را نیز کنترل کند.
دفعات استفاده از دستگاه دیابت به چند عامل بستگی دارد. بیمار می تواند قند خون خود را به صورت ناشتا قبل از غذا ، چند ساعت بعد از غذا ، هنگام خواب یا صبح زود کنترل کند.
و افرادی که علائم و نشانه هایی مثل افت قند خون دارند یا در مواردی که فرد دچار استرس و اضطراب می‌شود و یا تغییری در رژیم غذایی وی رخ می‌دهد می توانند قند خون خود را چک کنند در این حالت دستگاه دیابت سنج به وی کمک میکند.
همچنین زنان باردار که به دیابت مبتلا هستند باید دوبار در روز قند خون خود را چک کنند. همچنین بیماران دیگر نیز باید روزانه حداقل از میزان قند خون خود مطلع شوند.
با چک کردن قند خون فرد از روند بهبودی بیماری خود مطلع می شوید و به راحتی می توانید آن را کنترل نمایید. همچنین می توانید دفعات اندازه گیری و مقدار قند خون را در برگه یادداشت کنید.
اما دستگاه‌های جدید خود حافظه ذخیره دارند و نتیجه تست را ذخیره می کنند.
و حتی این دستگاهها می توانند پس از یک هفته یا مدت زمان معینی میانگین تست های انجام شده را نمایش دهند.

دستگاه دیابت سنج
دستگاه دیابت سنج

کار با دستگاه دیابت سنج

روش کار با دستگاه دیابت سنج به اینگونه است که بیماران دیابتی باید با سوزن مخصوص دستگاه نوک انگشت خود را سوراخ کرده و یک قطره خون از آن خارج کنند. بعد خون را بر روی نواری که به همراه دستگاه وجود دارد قرار دهند و سپس نوار را در دستگاه قرار دهند.
دستگاه ها انواع مختلفی دارند ممکن است بزرگتر و یا کوچکتر باشند و حتی ممکن است شارژی یا باطری دار باشند.
دستگاه های موجود در بازار باطری خور هستند در کنار همه این دستگاه ها نوار و سوزن مخصوص وجود دارد در برخی موارد نیز ممکن است خود دستگاه به تنهایی فروخته شود.
سوزن و نواری که فرد در هر بار استفاده می کند یک بار مصرف است و دفعه بعد دیگر نمی تواند از آن استفاده کند. نمایش نتیجه پس از قرار گرفتن خون بر روی نوار ۵ تا ۶۰ ثانیه بسته به نوع دستگاه طول میکشد.
برخی از دستگاه های دیابت نیز دارای آلارم نیز هستند و می توان آنرا فعال کرد تا در زمان های مشخص قند خون را چک کرد.
دستگاه ها به دو روش می توانند مقدار قند خون را چک کنند که این روش های عبارتند از فتومتری و الکتروشیمیایی که بسته به نوع دستگاه این روش متفاوت می باشد.
همچنین نتیجه ای که دستگاه نمایش میدهد به نوار و کیفیت دستگاه بستگی دارد. حتماً تاریخ نوارها را نیز بررسی کنید و همچنین در هر بار خرید نواری را بخرید که متناسب با نوع دستگاه تان باشد و قبل از استفاده از دستگاه حتما برگه راهنمای آن را مطالعه کنید تا با روش استفاده از آن مطلع شوید.

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دستگاه دیابت سنج
دستگاه دیابت سنج

اشتباهات استفاده از دستگاه دیابت سنج

اشتباهاتی که در استفاده از دستگاه دیابت سنج وجود دارد عبارتند از: ممکن است فرد نمونه خون را به مقدار کافی بر روی نوار قرار ندهد و دستگاه در سنجش نتیجه دچار خطا شود.
ممکن است برخی از نوارها به رطوبت و حرارت حساس باشند و ممکن است در روند نمایش نتیجه مشکلی رخ دهد و دقت دستگاه کاهش یابد.
اگر تاریخ انقضا نوار گذشته باشد مسلماً به درستی مقدار قند خون سنجش نمی شود.
ممکن است نواری که مورد استفاده قرار می‌گیرد مخصوص دستگاه نباشد و این در روند سنجش مشکل ایجاد می‌کند.
در رابطه با اختلاف میزان قند خونی که در آزمایشگاه به دست می‌آید با مقدار قند خون اندازه گیری شده توسط دیابت سنج تفاوتی وجود ندارد و این اختلاف تقریباً ۱۰ درصد می باشد .

کدام دستگاه های تست قند خون ؟

دستگاه های تست قند خون خانگی یکی از دستگاه های مهم و ضروری برای تمام خانوتاده های ایرانی هست که از طریق سایت بی گزند هم دستگاه هم نوار آن ها را می توانید تهیه کنید

 

نتیجه

افرادی که قند خونشان را با استفاده از دیابت سنج به طور روزانه چک می کنند از این امر بسیار راضی هستند و همچنین بیان می‌کنند که روند بهبود بیماری سرعت یافته است. نکاتی که در انتخاب این دستگاه باید به آن توجه کنید سایز، دقت ، اندازه گیری، سرعت اندازه گیری ، کدگذاری ، میزان خون لازم ، نوار آزمایش و قیمت می باشد.
همچنین حافظه دستگاه نیز بسیار مهم می باشد .همچنین دستگاهی را خریداری کنید که دارای گارانتی میباشد.
در آخر اینکه در هنگام خرید دستگاه دیابت سنج به سرعت اندازه و دقت آن توجه کنید و با توجه به نوع بیماریتان و شرایط تان روزانه قند خون خود را چک کنید. همچنین دستگاهی را خریداری کنید که دارای گارانتی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *