درمان قند خون عصبی

درمان قند خون عصبی : با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

روش های درمان قند خون عصبی

درمان قند خون عصبی : در شرایطی که بدن تحت استرس ، فشار های عصبی و اضطراب باشد ، هورمون هایی در بدن ترشح می شود که منجر به افزایش قند خون می گردد . این افزایش قند خون در واقع نوعی واکنش بدن به شرایط پر استرس است . البته استرس های موقتی این تاثیر را ایجاد نمی کنند ؛ بلکه با تداوم شرایط تنش به مدت طولانی ، این نوع دیابت ایجاد می شود .
دیابت عصبی می تواند عوارضی همچون بیماری های قلبی ، فشار خون ، افسردگی و سایر مشکلاتی از این قبیل را به همراه داشته باشد . در صورت درمان به موقع ، این بیماری قابل کنترل و مرتفع شدن است . اما در افرادی که از پیش ، دارای بیماری دیابت هستند ، اضطراب و تنش های طولانی مدت ، بیماری را تشدید کرده و درمان آن به مراتب پیچیده تر خواهد شد .

در افراد غیر دیابتی ، سطح قند خون ناشتا در بین رقم های ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی گرم بر دسی لیتر ، می تواند علائم پیش دیابت باشد و در این شرایط نیاز است تا فرد فورا به پزشک مراجعه نموده و درمان های لازم را آغاز نماید . معمولا اولین توصیه ی پزشکان پیش از تجویز دارو های شیمیایی ، پرهیز از شرایط استرس زا و شروع مصرف غذا های کاهنده ی قند خون است . برخی از غذا ها علاوه بر نقش مفید آن ها در کاهش قند خون ، می توانند در کاهش استرس و تمدد اعصاب نیز موثر واقع شوند .

درمان قند خون عصبی
درمان قند خون عصبی

از مواد غذایی مفید در درمان دیابت عصبی ، می توان به انواع عرقیات همچون عرق دارچین ، عرق گردو ، دمنوش زیره و … اشاره کرد . البته برخی از این موارد ، تاثیر شدیدی داشته و افرادی که از پیش دارای بیماری های زمینه ای همچون بیماری های قلبی ، عصبی و … هستند ، نباید بدون مشورت با پزشک آن ها را مصرف نمایند .

دارچین از موثر ترین مواد غذایی ست که در کاهش قند خون تاثیر چشمگیری دارد . مصرف دارچین به صورت دمنوش های پودر دارچین و یا چوب آن ، حتی در بین افرادی که مبتلا به دیابت نمی باشند نیز رواج بسیاری دارد . مصرف این دمنوش در هنگام ناشتا می تواند قند خون را تا حدود زیادی کاهش داده ، علاوه بر این ، سطج انرژی بدن را نیز افزایش داده و چربی سوزی را نیز به همراه خواهد داشت .
سیر از دیگر مواد غذایی ست که علاوه بر کاهش قند خون ، در کاهش کلسترول خون نیز موثر است .
برخی ادویه ها نیز در درمان این بیماری از اهمیت بالایی برخوردارند . رزماری ، زنجبیل ، زردچوبه و … ، همگی از ادویه های پر طرفدار و در عین حال ، کاهنده ی قند خون هستند . این ادویه ها سرشار از انتی اکسیدان ، ترکیبات ضد التهاب و ضد باکتریایی هستند که به تنظیم و تعادل سطح قند خون کمک شایانی می کنند . این ادویه های قوی دارای طعم تند و در عین حال دلنشینی هستند که مصرف آنان در بین ایرانیان نیز رواج زیادی دارد .
جدا از تنظیم رژیم غذایی ، توصیه می شود این افراد روزانه ساعاتی را به فعالیت های ورزشی هوازی اختصاص دهند . ورزش های هوازی علاوه بر تنظیم قند خون و کاهش آن ، کمک می کنند تا هورمون های بدن نیز تعادل پیدا کرده و استرس و فشار های عصبی تا حدود زیادی کاهش پیدا کند .

پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون کدام است ؟

همانطور که می دانید داشتن یک دستگاه تست قند خون دقیق و مناسب در هر حانه ای ضروری است از طریق لینک های زیر می توانید با پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون خانگی آشنا شوید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *