اندازه گیری قند خون با موبایل

اندازه گیری قند خون با موبایل : با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

 

 

ابتدا ویدیو را مشاهده کنید سپس بر روی لینک زیر کلیک کنید 

دستگاه تست قند خون فری سنس

 

اندازه گیری قند خون با گوشی سامسونگ و آیفون

همانطور که در ویدیو بالا توضیح داده شد اندازه گیری قند خون با گوشی سامسونگ و آیفون یا هر موبایل دیگری امکان پذیر نیست و حتما باید از طریق دستگاه سنجش تست قند خون استفاده شود اما برخی از دستگاه های تست قند خون اپلیکیشن اختصاصی دارند و از طریق این اپلیکیشن ها خدمات بیشتری به بیمار و پزشک ارائه می دهند

در ویدیو بالا یکی از این دستگاه ها که نرم افزار اندروین و ios دارد معرفی شد توصیه می کنیم اگر به تکنولوژی علاقه دارید حتما صفحه مرتبط با این محصول مطالعه بفرمایید

برنامه تست قند خون با اثر انگشت

آیا با اپلیکیشن های موبایل و برنامه تست قند خون با اثر انگشت امکان پذیر است ؟

خیر !

اندازه گیری قند خون با موبایل

بیماری قند خون یا دیابت می تواند به علت های متفاوتی رخ دهد . از اصلی ترین دلایل آن می توان به ژنتیک ، بیماری های زمینه ای ، چاقی ، عدم تحرک و … اشاره کرد . در سال های اخیر و با شیوع بیماری کرونا ، میزان خانه نشینی افراد چندین برابر بیشتر شد . اکثر مشاغل به صورت دورکاری و آنلاین تبدیل شده ، کلاس های درسی تعطیل و موبایل و تبلت جایگزین ان شدند . فعالیت های افراد محدود به فعالیت های خانگی و هر گونه باشگاه و کلاس های ورزشی نیز تعطیل و یا به صورت های محدود و خاص برگزار می شوند .
در این شرایط ، اضافه وزن و عدم تحرک باعث ایجاد بیماری های بسیاری می گردند .
افرادی که به حفظ سلامت بدن خود اهمیت بسیاری می دهند ، همواره در تلاشند تا وضعیت درونی و فیزیکی بدن خود را به گونه ای مدیریت نمایند که علاوه بر تناسب اندام ، بتوانند فاکتور های خونی و سایر ارگان های درونی بدن را نیز تحت کنترل داشته و ان را در بهترین شرایط حفظ کنند .

اندازه گیری قند خون با موبایل
اندازه گیری قند خون با موبایل

یکی از رایج ترین بیماری های که در این شرایط می تواند سلامت افراد را تحت خطر درآورد ، بیماری قند خون . افزایش قند خون به معنی تجمع گلوکز در خون و ناتوانی بدن در استفاده از آن و تبدیل به انرژی برای سلول ها است . در نتیجه ی این بیماری ، گلوکز در بدن انباشته شده و بدن شخص دائما احساس خستگی می کند . چرا که گلوکز نمی تواند تجزیه شده و به عنوان سوخت سلول ها مورد استفاده قرار بگیرد .
حال وضعیت این گلوکز اضافی چه می شود ؟ این مواد قندی باید تحت نظر پزشک ، با کمک رژیم های غذایی و نیز ، فعالیت های ورزشی مدیریت شوند .
بررسی منظم میزان قند خون همواره کمک می کند تا بتوان قند خون را در مراحل اولیه تشخیص داد و از تبدیل شدن ان به یک بیماری جلوگیری نمود .
در سالیان پیش ، بررسی تست قند خون با کمک روش های آزمایشگاهی رواج بسیاری داشت . افراد به صورت ناشتا همراه با نسخه ی پزشک به آزمایشگاه ها مراجعه کرده و با بررسی نمونه ی خون ، میزان قند آنان بررسی می شد . در سال های اخیر ، این روش عمدتا برای مراحل حاد تر توصیه شده و استفاده از دستگاه های تست قند خون خانگی رواج بسیاری پیدا کردند . این کالای پزشکی خانگی ، نیاز افراد را به حضور در مراکز خدمات درمانی به حداقل رسانده و کمک می کند تا فرد بتواند در ساده ترین حالت و در منزل ، بتواند قند خون خود را تحت کنترل داشته باشد .
اما این وسیله ، همیشه و در هر زمانی در دسترس نیست و بسیاری افراد از آن در منازل خود نگهداری نمی کنند .
یکی از روش های مدرن بررسی قند خون ، استفاده از اپلیکیشن های سلامتی است . این اپلیکیشن ها قادر به بررسی نمونه ی خون و نیز ارائه ی نتیجه ی دقیق نمی باشند .
عملکرد این اپلیکیشن ها به گونه ای است که پس از نصب روی موبایل ، نیاز است تا تمامی غذا ها و نوشیدنی های مصرف شده در طول روز ، و همچنین میزان دقیق فعالیت های روزمره ی شما در آن ثبت گردد . در پایان روز ، اپلیکیشن به شما میزان قند وارد شده به بدن ، میزان قندی که طی فعالیت های بدنی و فعالیت های روزمره ی شما سوخته شده ، و نیز در نهایت قند خون پایان روز را اعلام می کند .
البته صحت این برنامه ها صد درصد دقیق نیست ؛ اما کمک می کند تا بتوان مدیریت و نظارت بهتر و دقیق تری روی رژیم غذایی روزانه و نیز فعالیت های بدنی داشت .
علاوه بر این اپلیکیشن ، برخی دیگر از سازنده های اپلیکیشن اعلام کرده اند برنامه ای طراحی نموده که با کمک سنسور اثر انگشت و یا لنز دوربین ، می توانند قند خون فرد را نمایش دهند . این سازنده ها مدعی هستند که کاربر تنها کافیست انگشت خود را روی سنسور تاچ و یا لنز دوربین بگذارد تا اپلیکیشن از طریق امواج ، قند خون شخص را بررسی نماید . البته از صحت واقعی این اپلیکیشن ها اطلاعات دقیقی در دسترس نیس و نمی توان به نتایج به دست آمده اعتماد نمود .

دستگاه های تست قند خون یا اپلیکیشن ؟

به هر حال ، گرچه اپلیکیشن های سلامت می توانند گزینه ای عالی برای مدیریت قند خون باشند ، ولی توصیه می شود افرادی که به هر دلیل ، در معرض ریسک بالا برای ابتلا به بیماری قند خون هستند ، علاوه بر حفظ رژیم های غذایی و ورزش و کمک گرفتن از اپلیکیشن های سلامتی ، دستگاه قند خون را نیز خریداری کنند .
کنترل روزانه ی قند خون ، و حتی بررسی آن در چندین بازه ی زمانی مختلف ، کمک می کند تا وضعیت و سلامت بدن در بهترین شرایط حفظ شود . در این مراحل ، با مشاهده ی افزایش جزئی قند خون ، می توان با کمک فعالیت های ورزشی و غذا های سالم کاهنده ی قند خون ، وضعیت را به حالت کنترل شده دراورد . این امر نیاز به مراجعه ی مکرر به پزشک ، مصرف دارو های شیمایی و نیز روش های درمانی پیچیده را به حداقل می رساند .

دستگاه های تست قند خون خانگی یکی از دستگاه های مهم و ضروری برای تمام خانوتاده های ایرانی هست که از طریق سایت بی گزند هم دستگاه هم نوار آن ها را می توانید تهیه کنید

مطالب مرتبط: نرم افزار اندازه گیری تست قند خون اندروید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

4 دیدگاه برای “اندازه گیری قند خون با موبایل

  1. دهقاني پور گفته:

    با سلام و احترام دستگاهي كه امروزه پژوهشگران و بيماران براي سنجش قند خون استفاده ميكنند دستگاه اندازهگيري قند خون بدون سوزن است كه بر روي بازو نصب ميشود و ضد اب مي باشد و ميزان قند خون را بطور دقيق مونيتور ميكند و اطلاعات را به موبايل فرد ارسال ميكند و بصورت نموداردر موبايل فرد نشان مي دهد البته هنوز به همه افراد توصيه نميشود كه خريداري كنند

  2. مریم صفایی گفته:

    اتفاقا منم وقتی مطلبو خوندم با خودم گفتم اگه مردم کشورای خارجی والبته پیشرفته از اینچنین روش برا تست قند خون استفاده می کنن حتما تا حدودوی قابل اعتماد هست.

  3. صادق پیشداد گفته:

    سلام علیکم
    مطالب پست فوق، بسیار عالی و مفید بود. منتها بنده می خواستم بدانم آیا تست قند خون از طریق اپلیکیشن های مختلف و صفحه موبایل (که فرمودید هیچ مورد اعتماد نیست) در کشورهای پیشرفته ای چون؛ آلمان و آمریکا رواج دارد یا خیر؟
    درود بر شما

    • مریم صفایی گفته:

      مریم صفایی گفته: دیدگاه شما در انتظار تایید است.
      اتفاقا منم وقتی مطلبو خوندم با خودم گفتم اگه مردم کشورای خارجی والبته پیشرفته از اینچنین روش برا تست قند خون استفاده می کنن حتما تا حدودی قابل اعتماد هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *